مقالات عمومی

نحوه استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین

روز به روز محبوبیت و استفاده از بیت کوین افزایش می‌یابد، با این تفاسیر دستگاه خودپرداز بیت کوین که به کاربران اجازه خرید و فروش بیت کوین را می‌دهد، کاربردی و در حال فراگیر شدن هستند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

خودپرداز بیت کوین چیست؟

دستگاه خودپرداز بیت کوین، در واقع دستگاهی است که به کاربران اجازه می‌دهد با فیات یا کارت‌های اعتباری بیت کوین خرید و فروش بکنند. اکثر این دستگاه‌های خودپرداز فقط از خرید بیت کوین پشتیبانی می‌کنند.

مزایا ومعایب استفاده از خودپرداز بیت کوین

طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های خودپردازی بیت کوین در بازار وجود دارد. برخی از شرکت‌های سازنده بیت کوین عبارتند از General Bytes، Lamassu، BitAccess، BitXatm و Skyhook. با توجه به این تنوع تولید کننده، روند مبادله ممکن است متفاوت باشد، اگرچه تمام این دستگاه‌های خودپرداز مزایای مشابهی در روش‌های خرید و فروش بیت کوین دارند.
این دستگاه‌ها حریم خصوصی بیشتری نسبت به مبادلات رسمی ارائه می‌دهند. با وجود اینکه دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در بیشتر موارد با همتای فیات خود یکسان نیستند و روندشان تازه کار است، پروسه خرید بسیار آسانی حتی برای کسانی که برای اولین بار با آن کار می‌کنند، دارند. بزرگترین اشکال دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین این است که توسط نرخ مبادله‌ای ارائه می‌شود که معمولا در حدود ۵ تا ۱۰ درصد کارمزد دریافت می‌کند، این نرخ بسیار بالاتر از سایت‌های خدماتی آنلاینی همچون Coinbase و CoinJar است. همچنین مشکل پول نقد در دسترس این دستگاه‌ها و بازپرداخت معاملات نیز وجود دارد. با توجه به اینکه معاملات انجام شده غیر قابل بازگشت است، بایستی آدرس کیف پولی که ارائه می‌دهید را حتما چک کنید.

پیدا کردن دستگاه خودپرداز بیت کوین

برای پیدا کردن نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز بیت کوین به خودتان، بایستی به اینترنت مراجعه کرده و از سرویس Coin ATM Radar آن را پیدا کنید. این سرویس یک ابزار مفید آنلاین است که شامل لیست خودپردازهای بیت کوین سراسر جهان است و آن‌ها را روی نقشه به شما ارائه می‌دهد.

بیت کوین

استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین

همانطور که قبلا ذکر کردیم، مراحل استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین بستگی به سازنده آن دارد. فرآیند کلی آن به این صورت است که یک کاربر از طریق صفحه نمایش برای سپرده گذاری یا خروج پول با دستگاه خودپرداز بیت کوین تعامل می‌کند.
روند کلی خرید بیت کوین شامل مراحل تایید مختلف است، وارد کردن آدرس کیف پول بیت کوین، وارد کردن پول نقد به دستگاه خودپرداز بیت کوین و در آخر شما بایستی آن‌ها را تایید کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از اسکن کردن QR کد کیف پولتان، آدرس آن را به خودپرداز بدهید. فرایند فروش بیت کوین هم بسیار شبیه به خرید آن است. لازم به ذکر است که اپراتور ممکن است شما را مجبور به معرفی خودتان بکند. برای مثال از شما خواسته شود که شماره تلفن خود را برای دریافت کد تایید وارد کنید و یا حتی ID کارت خود را اسکن کنید.

منبع
coindoo

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا