اخبار عمومی

ویزا به مشکل خورد؛ آیا زمان ظهور بلاک چین در سیستم های پرداختی نزدیک است؟

طبق گزارشات، دارندگان کارت‌های ویزا که در اروپا اقامت دارند، در پرداخت‌های دچار مشکل شده‌اند و کمی بعد اعلام شد که مشکل اختلالی در شبکه ویزا کارت است.

ویزا بزرگترین پلت فرم پرداختی در دنیاست و به طور گسترده در سراسر اروپا استفاده می شود. با این حال، این سرویس از ساعت ۳ بعدازظهر به وقت لندن مسدود شده است و کاربران را دچار مشکلات زیادی کرده است. از آنجایی که آنها تقریبا همه چیز، از خرید مواد غذایی تا خرید بلیط قطار و هواپیما و … را با ویزا کارت انجام می‌دادند، تقریبا انجام همه امور برایشان غیر ممکن شده است.

دلیل این اتفاق هنوز برای عموم اعلام نشده است اما فعلا تمام فروشگاه‌های بزرگ اعلام کردند که تا زمان برطرف شدن مشکل، فقط پرداخت‌های نقدی را می‌پذیرند. شرکت ویزا هم طی پیامی گفته است که نسبت به موضوع آگاهی دارد و شدیدا در پی رفع مشکلات مشتریان خود است:

ما در حال حاضر دچار اختلالاتی هستیم که مانع انجام بعضی از معاملات  با کارت ویزا در اروپا می‌شود.

بعد از این پیغام هم در پست دیگری اعلام کردند که ما به دنبال ریشه یابی این مشکل و حل کردن آن در اسرع وقت هستیم.

آیا زمان بلاک چین فرا نرسیده است؟

غیرمتمرکز

 

امروز انتقادات زیادی به سیستم‌های متمرکز وارد می‌شود و بسیاری از این منتقدین اعتقاد دارند سیستم‌های غیرمتمرکز مانند انواع دفتر کل توزیع شده(DLT) باید جایگزین سیستم‌های متمرکز شوند.

بلاکچین در حال حاضر به صورت خیلی جدی و گسترده برای شبکه ‌های بیت کوین و اتریوم در حال استفاده است و از زمانیکه این دو ارز رمزنگاری شده وارد عرصه شده‌اند تا به امروز هیچ مشکلی مانند اتفاقی که برای ویزا کارت افتاده است را تجربه نکرده‌اند. سیستم‌های غیر متمرکز به دلیل اینکه نهاد مرکزی کنترل آن را ندارد، در خطر بسیار کمتری قرار دارند. زمانیکه یک سیستم توسط مردم در سراسر دنیا مدیریت شود، برای ایجاد مشکل، باید بتوان به سیستم همه این افراد آسیب زد که به دلیل گستردگی آن این امر تقریبا چیزی غیر ممکن به حساب می‌آید.

غیرمتمرکز بودن به این معنی است که یک حمله ساده به شبکه نمی‌تواند آسیبی وارد کند و این دقیقا چیزی است که ویزا کارت الان به شدت به آن نیاز دارد. شاید این اتفاقی است که همه جهان منتظر آن هستند و به دنبال پایانی برای تمام سیستم های پرداختی متمرکز هستند. با این وجود، باید امیدوار بود که مشکل شبکه ویزا کارت در حد همین چند ساعت باشد و سریعا رفع شود.

نظر شما چیست؟ آیا بلاکچین جایگزین بهتری برای سیستم های متمرکز خواهد بود؟

منبع
zycrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا