مقالات عمومی

مصاحبه با «ویتالیک بوترین» خالق اتریوم

ویتالیک بوترین ، بنیانگذار اتریوم و مجله بیتکوین، هفته گذشته در رویدادی در سانفرانسیسکو نظرات خود را درباره آینده بلاک چین، اتریوم و موارد دیگر به اشتراک گذاشت. این رویداد به میزبانی سازمان دانش آموزی به نام بلاک چین در برکلی و گفتگوی بوترین با جیسون هسو، متمرکز بر موضوعات اصلی که در حال حاضر جامعه کریپتو با آنها مواجه است، انجام شد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

دلیل اینکه من میزبان پنل گفتگو با ویتالیک بوترین بودم این است که من معتقدم به دلیل سرمایه گذاری های انبوه و رشد نقدینگی، این صنعت نیاز به اصلاح دارد. من احساس می کنم تمرکز بیش از حد بر قیمت کریپتو بوده و نه بر اجرای پروژه ها. من ویتالیک بوترین را بیش از یک سال است که می شناسم و او را به عنوان حافظ اصلی اتریوم قلمداد می کنم. در حقیقت او به من اسم مستعار مرد کنگره کریپتو داد که در حال حاضر تبدیل به حکم بنده در مجلس تایوان شده است. من ویتالیک را برای گفتگویی مفصل دعوت کردم تا او نگرانی خود از این حوزه را ابراز کرده و اطلاعاتی در مورد توسعه اتریم در اختیار ما بگذارد. مهم این است که نیروهای مولد ارزهای دیجیتالی نباید فقط جستجوی پول و جذب سرمایه باشد بلکه ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که تکنولوژی بلاک چین یک تغییر اساسی در روند ساخت سیستم اعتماد ایجاد خواهد کرد.

قبل از شروع پنل، من فرصتی داشتم تا از بوترین چند سوال دربارۀ پروژه هایی که شخصا  روی آنها کار می کند بپرسم.بوترین به من گفت:

به تازگی، من زمان زیادی را صرف کار بر روی گواه اثبات سهام و پروتکل های شاردینگ می کنم. این همان چیزی است که جامعه تحقیقاتی اتریوم در این نقطه بیشتر از هر چیز دیگری بر روی آن تمرکز دارد. ما فکر می کنیم که گواه اثبات سهام و مقیاس سازی هردو بسیار مهم هستند و پیشرفت های زیادی در بهبود الگوریتم ها و توسعه محدودیت های متعدد در طی چند ماه گذشته انجام شده است. من همچنین به تجزیه و تحلیل اقتصادی هزینه های تراکنش ها نگاه می کنم و اینکه چگونه الگوریتم های هزینه تراکنش ها می تواند در راستای کاهش هزینه معملات بهبود یافته و مراکز هماهنگ سازی پروتکل را بهتر و کارآمد تر کند. این ها پروژه هایی هستند که من شخصا بر روی آنها کار می کنم.

هنگامی که در رابطه با پیشرفت پروتکل کسپر اتریوم پرسیده شد، بوترین بسیار مشتاق بود و اشاره کرد که جامعه تحقیقاتی اتریوم در این راستا به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.  بوترین اذعان کرد که:

من فکر می کنم که چارچوب زیادی برای کانال های دولتی اخیرا وجود داشته است. در حال حاضر پروتکل کسپر به مراحل نهایی خود بسیار نزدیک شده است و در حال تجزیه و تحلیل های نهایی آکادمیک است.”   پیشرفت ها برای آینده بلاک چین مقدار استفاده پایدار از بلاک چین بسیار کم است. اگر چه این موجود است، بسیاری از افراد برای ارزهای دیجیتالی ارزش قائل هستند، اما مقدار کالاهای مفید هنوز هم بسیار پایین تر از  بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری است. بوترین توضیح داد: چالش اصلی این صنعت، همانطور که می بینم، اساسا درک چگونگی برداشتن این شکاف و رسیدن به نقطه ای است که دارایی این بازار به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. علاوه بر این، بوترین در مورد وضعیت حریم خصوصی در بلاک چین اشاره کرد . اظهار داشت که در حال حاضر هیچ راهی خوب برای حفظ حریم خصوصی در بلاک چین وجود ندارد.

بوترین در این راستا بیان کرد که:

در حال حاضر هیچ راه خوبی برای استفاده از بلاک چین با حفظ حریم خصوصی وجود ندارد. تلاش های خوبی برای حل این مسئله با استفاده از Zcash در راس تجقیقات اتریوم انجام شده است. با این حال، هنوز هم راهی برای حفظ حریم خصوصی در بلاک چین وجود دارد

قوانین و مقررات بلاک چین

اقدامات مقرراتی و قانون گذاری نیز موضوع جدیدی است که برای جامعه کریپتو مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که کشورهای کوچکتر مانند مالت مقررات را تنظیم کرده اند، ایالات متحده هنوز هم تلاش می کند تا اقداماتی را در راستای پیشبرد بازار ارزهای دیجیتالی و فضای بلاک چین انجام دهد. با توجه به بیانات بوترین، قانون گذاری که در حال حاضر مفید است، باید بر روی شیوه هایی تمرکز کند تا داد و ستد مقادیر کم دارایی های دیجیتالی مردم را آسان تر کند.

من می خواهم به یک فروشگاه ساده بروم، یک کارت دریافت کنم، ۵ دلار بپردازم و ۵ دلار دریافت کنم، منهای هزینه های اندکی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، اتر و غیره و شروع به استفاده از آنها بکنم. اجازه دادن به افراد برای استفاده از مقادیر کمی از ارزهای دیجیتالی در داخل کریپتو ارزشمند است، و همچنین به ویژه برای موارد استفاده از بلاک چین ها که فراتر از مساله ارزهای دیجیتال است. حتی موارد استفاده از بلاک چین های غیر مالی هنوز نیازمند پرداخت هزینه های معامله هستند.

بوترین خاطرنشان کرد:

اگر ما بتوانیم این اصطکاک را با رفتن به یک فروشگاه ساده بدست آوریم، شروع به استفاده از ارزهای دیجیتالی ساده خواهد بود. ” با این حال، بوترین خاطرنشان ساخت که دولتهایی که به دنبال ایجاد مقررات هستند، ابتدا باید اهمیت خدماتی را که برای فضای بلاک چین به طور کلی مفید هستند، درک کنند.

یک مورد استفاده ساده، طراحی کارت شناسایی ملی برای امضای دیجیتال است. یکی دیگر از مثال های بسیار بعید، ارزهای دیجیتالی دولتی است. این یک راه جالب برای کشورهای کوچک است تا خود را نمایان ساخته و برخی از قدرت اقتصادی را در اقتصاد جهانی به ارمغان بیاورد. همچنین در بخش قانون گذاری، صرافی های ارزهای دیجیتالی، جذب سرمایه پروژه ها و غیره نیاز به مقررات رمزنگاری مناسب دارند. مهمتر از همه، تشویق یک اکوسیستم قوی دانشگاهی نیز برای دولتهایی که به دنبال تصویب مقررات هستند، مورد نیاز است. 

وضعیت اتریوم

در حالی که آینده بلاک چین و مقررات از توجه بالایی برخوردار است، کاهش قیمت اتر، ارز اتریوم، شروع به جذب کنجکاوی کرده است. در حالی که اتریوم از سالهای گذشته پلتفرمی منتخب به عنوان نقطه آغازین پروژه های بلاک چین از طریق ارائه ICO ها بوده است، خاطرنشان کرد ICO ها “قدیمی و خسته کننده” شده اند.

بوترین همچنین در مورد پیشرفت های اخیر اتریوم بحث و گفت و گو کرد که از چندین چیز مانند پیشرفت های دولت و  کانال پلاسما راضی است. از نظر مقیاس پذیری، بوترین گفت که بنیاد اتریوم به دنبال قدرت بخشیدن به ویژگی  های مقیاس پذیر و رسیدن به سطح بالایی از اجماع است. در حالی که این حرکت کندتر از حد انتظار است،  بوترین نشان داد که این راه حل بسیار بهتری از تصورات پنج سال پیش او بوده است.

بوترین گفت:

من به طور جدی منتظر زمانی هستم که جامعه ی ارزهای دیجیتالی اساسا با گواه اثبات کار‌ (PoW) از بین برود.

تلاش گوگل برای استخدام بوترین 

در حالی که بوترین توانست بینش های زیادی در رابطه با آینده بلاک چین و ارزهای دیجیتالی به اشتراک بگذارد، او بحث خود را با توضیح این که چگونه گوگل سعی کرد تا او را استخدام کند، پایان داد.

امیدوارم همه ما متوجه شویم که این یک شوخی بود. بعضی از افراد بخش منابع انسانی از گوگل به طور تصادفی به من ایمیل فرستادند، به احتمال زیاد به این دلیل که برخی از الگوریتم های یادگیری ماشین گیت هاب (GitHub) من را تجزیه و تحلیل کرده اند و دیدند که من در المپیاد بین المللی چندین امتیاز داشتم. ظاهرا، طرح های من به عنوان یک کاندیدای عالی برای استخدام با حقوق یک کارآموز، مناسب است.

نظر شما راجع به صحبت های این نابغه کامپیوتر چیست؟

منبع
forbes

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا