سرمایه گذاری

میهن گپ – به نظر شما در بازار ارزهای دیجیتال کدام روش سرمایه گذاری بیشترین سودآوری را دارد؟

تیم میهن بلاکچین به دنبال این است که بستری فراهم کند تا از طریق آن کاربران بتوانند به صورت هدفمند با هم تعامل داشته باشند. در همین راستا هر هفته یک موضوع برای تعامل کاربران در گروه تلگرامی میهن بلاکچین در نظر گرفته می شود. البته این موضوع پیشنهادی ماست و کاربران می توانند به صورت آزادانه در مورد موضوعات دیگری هم تعامل داشته باشند. با توجه به اینکه ممکن است بعضی از کاربران نتوانند همیشه این گروه را دنبال کنند، هر هفته در قالب یک پست تحت عنوان میهن گپ، نظرات و پیام های برگزیده دوستان ارائه خواهد شد. ما در میهن گپ قصد داریم علاوه بر نظرات و پیام های کاربران محتوای دیگری شامل مناظره، بحث و گفتگو و مباحثه هم داشته باشیم.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن
موضوع هفته چهارم این بود که به نظر شما در بازار ارزهای دیجیتال کدام روش بیشترین سودآوری را دارد؟ ترید یا سرمایه گذاری بلند مدت؟
همانطور که می‌دانید به طرق مختلفی می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد، اگر بخواهیم این سرمایه گذاری مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال را در دو طبقه کلی دسته بندی کنیم، ترید و سرمایه گذاری بلند مدت دو گزینه ای هستند که معمولا افراد یکی از آنها و یا هر دوی آنها را پیش می‌گیرند.
در بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای سرمایه، برای سرمایه گذاری و کسب سود ابتدا می‌بایست مسیرمان را تعیین کنیم و میزان دارایی که اگر از دست بدهیم لطمه ای به زندگی مان وارد نمی‌شود را به این بازار تزریق کنیم که اصطلاحا می‌گویند آن مقداری که حاضرید از دست بدهید را سرمایه گذاری کنید، هر کدام از این دو راه نیازمند بررسی و در نظر گرفتن فاکتورهای فراوانی است تا اینکه میزان موفقیت و سود شما را در این سرمایه گذاری ها افزایش دهد. همچنین هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به اختصار توضیح خواهیم داد.
ترید نوعی سرمایه گذاری است که در آن معامله کنندگان، استراتژی مبنی بر “در قیمت پایین بخر در قیمت بالا بفروش” را پیش می‌گیرند اما مشکل اینجاست که یافتن قیمت پایین و قیمت بالا کار هر کسی نیست و نزدیک شدن به این مقدارها نیازمند تحلیل و دانش لازم برای تحلیل بازار است که بتوانند در وقت مناسب بفروشند و یا بخرند، هر چند کسب آن دانش فنی و تکنیکالی نیز نمی‌تواند صد در صد ضامن معاملات معامله کنندگان شود. در صورتی که بتوان این استراتژی را به درستی پیاده کرد قطعا سود قابل توجهی در کوتاه مدت نصیب معامله کننده می‌شود، اما این فقط قسمت خوب داستان است، بسیاری از افراد تریدر هستند که زندگیشان را وقف ترید می‌کنند و به گونه ای به آن اعتیاد پیدا می‌کنند که نمی‌توانند لحظه ای دست از چک کردن قیمت ها بردارند.
اما نوع دوم سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری بلند مدت است به گونه ای که دیگر اسیر چک کردن لحظه ای قیمت ها نمی‌شوند و با آن مقدار از پولی که برای سرمایه گذاری کنار گذاشته اند، ارز دیجیتالی می‌خرند که به پیشرفت، آینده و درنهایت افزایش قیمت آن اعتقاد دارند، بنابراین این گزینه با بررسی و مطالعات لازم به نسبت، ریسک و دغدغه کمتری نسبت به ترید دارد اما نباید توقع داشت در کوتاه مدت سود چندانی را نصیب شما کند، یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در سرمایه گذاری بلند مدت باید به آن توجه داشت، این است که برای خرید آن ارز دیجیتالی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت روی آن دارید، می‌بایست تحقیقات و بررسی های لازم را انجام داده باشید و اصطلاحا به دیوار گلی تکیه نکرده باشید.
حال در این خصوص نظرات کاربران را مشاهده می‌کنیم که تعدد کم نظرات مفید را می‌توان سردرگمی کاربران ارزهای دیجیتال در انتخاب این دو راه دانست:
 

یاسین گفت:

صد در صد ترید ولی زحمت و وقت اضافه هم‌ میخواد

حسام گفت:

درحال حاضر فکر میکنم ترید اصولی و با دانش کافی بهترین کار هست، درواقع میشه گفت با ترید همراه دانش کافی  میشه تا ۴۰ درصد سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاری بلند مدت کسب کرد. ولی اگه ترید بدون فکر انجام بشه و هیچ مدیریت سرمایه و حد ضرری برای فعالیت ها درنظر گرفته نشه، قطعاً با ضرر زیادی همراه هست

البته لازم هست این مورد هم گفته بشه که تا زمانی که مقدار مشخصی پول واقعی رو توی معاملات از دست ندیم و از اشتباهاتمون درس نگیریم، به یک تریدر موفق تبدیل نمیشیم چون توی بازار واقعی همه چی نسبت به روی کاغذ و نمودار های شبیه سازی شده فرق میکنه و اینجا پای پول واقعی و هجوم احساسات در میون هست

نتیجه گیری

همانطور که ملاحظه کردید انتخاب هر یک از دو راه مطرح شده برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به عهده شما و وابسته به شرایط شما می‌باشد اما نکته ای که در هر دو راه یکسان است، این است که برای انتخاب هر یک حتما می‌بایست تحقیقات لازم را انجام دهید و بررسی های ممکن را انجام دهید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا