متوسط ترید

ابزار مورد نیاز برای معاملات ارزهای دیجیتال و چگونگی استفاده از آنها

بسیاری از مردم متوجه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شده‌اند، اما آیا از معاملات (تریدینگ) و ابزار (Tool) معاملات چیزی می‌دانند؟ چراکه این دو مقوله کاملا با هم متفاوت هستند.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال درباره این است که آیا این تکنولوژی قابلیت پیشرفت در آینده را دارد؟

بنابراین اگر می‌خواهید برای دوران بازنشستگی خود سرمایه‌گذاری کنید یا در آینده سود بیشتری کسب کنید، ارزهای دیجیتال به خوبی پاسخگوی نیاز شما هستند. از این‌رو بهتر است نگاهی به زیرساخت‌های بنیادی (فاندامنتال) ارزهای دیجیتال بیاندازید و ببینید که چگونه می‌توانید در بلندمدت سود کسب کنید.

برای کسانی که می‌خواهند سریع به درآمد برسند، استراتژی کوتاه مدت برای آنها مناسب است؛ یعنی این‌که آنها باید به دنبال ارزهای دیجیتال باثبات‌تر و با نقدینگی بالا باشند و هنگامی که قیمت‌ها کاهش یافت آن را بخرند و هنگامی که به بالاترین قیمت خود رسید آن را بفروشند.

این موضوع، دلیل اصلی سودآوری ارزهای دیجیتال بوده و بیشتر از معاملات سهام یا ارزهای سنتی کاربرد دارد و به همان اندازه نیز سود آن افزایش می‌یابد. البته این معاملات، با وجود ابزار های معاملات (تریدینگ) کریپتو پیچیده‌تر نیز می‌شوند.

در این مقاله به ابزار های موجود و ابزار های آینده می‌پردازیم که می‌توانند معاملات کریپتوی شما را بهبود ببخشند:

ابزار های معاملات کریپتو چه چیزهایی هستند؟

ابزار ترید تحلیل تکنیکال تحلیل فاندامنتال بیت کوین ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال بایننس تریدینگ ویو

ابزار های زیادی وجود دارد و باید از ترکیب آنها در سرمایه‌گذاری و معاملات استفاده کنید. انواع مختلفی از ابزارها وجود دارد. مانند:

  • صرافی ارز دیجیتال، که مکانی برای خرید کریپتو است.
  • کیف پول‌ها که برای ذخیره و نگهداری کریپتو هستند.
  • ابزارهایی که برای بررسی ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کنند.
  • و ابزارهای پیچیده‌تری که در خرید و فروش ارزهای دیجیتال کاربرد دارند.

پیتر بوروویخ مدیر پلتفرم RoninAi گفته است:

در کریپتو حرف اول را استراتژی می‌زند و بخشی از استراتژی، ابزارهای در دست شما هستند.

کاربرد اکسچنج‌ها

در صرافی‌ها (اکسچنج‌ها) می‌توانید ارز فیات خود را به ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال خود را به سایر ارزها تبدیل کنید.

اکسچنج‌های زیادی وجود دارند؛ زیرا اولین موردی که برای ورود به دنیای کریپتو به آن نیاز دارید اکسچنج است. بنابراین منطقی است که اکسچنج‌ها اولین ابزار های توسعه یافته باشند.

اکسچنج‌های ارز دیجیتال به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. اکسچنج‌های متمرکز در حال حاضر بخش عمده‌ای از تراکنش‌ها را در دست دارند، اما این نسبت در حال تغییر است.

در هنگام هک شدن، معامله در اکسچنج توزیع شده باعث آسیب کمتری می‌شود، اما استفاده از آن‌ها سخت‌تر است.

از اکسچنج‌های غیرمتمرکز می‌توان به رادار ریلی و اتر دلتا اشاره کرد. کوین بیس برای تازه‌کارها یک انتخاب بسیار مناسب است، اما قبل از شروع همواره باید به دنبال تفاوت اکسچنج‌ها باشید. زیرا تمام اکسچنج‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

اکسچنج‌ها می‌توانند در حمله هکرها آسیب ببینند و به همین دلیل است که بسیاری از معامله‌گران (تریدرها) ترجیح می‌دهند ارز دیجیتال خود را در کیف پول امن ذخیره و از آن نگهداری کنند.

بعضی از این کیف پول‌ها رایگان و بعضی دیگر پولی هستند. کیف پول ایده‌آل، کیفی است که امنیت داشته باشد، در دسترس باشد، مقرون به صرفه باشد و استفاده از آن آسان باشد.

لازم است بدانید که کدام ویژگی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا کیف پول بدون نقص هنوز وجود ندارد. هر چند در سال جاری بهبود و ارتقاهای زیادی در حوزه کیف‌های پول صورت گرفته است.

مدیریت سبد سهام

ابزار ترید تحلیل تکنیکال تحلیل فاندامنتال بیت کوین ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال بایننس تریدینگ ویو

بخش جالب ماجرا اینجاست. این ابزار به شما امکان بررسی عملکرد کلی ارز دیجیتال را می‌دهد. یعنی به شما نشان می‌دهد که چه مقدار پول کسب کرده یا از دست داده‌اید. بعضی از اکسچنج‌ها و کیف پول‌ها دارای این ویژگی هستند، و اگر ابزار شما این خاصیت را ندارد، باید به دنبال داشتن آن باشید.

اگر کوین‌های مختلفی در اختیار دارید و یا معاملات زیادی انجام می‌دهید، داشتن راهی برای اینکه سبد سهام خود را بررسی کنید ضروری است.

برای کسانی که دغدغه امنیت دارند، ترکر (Tracker) یا دنبال کننده‌های دستی وجود دارند. اگر از امنیت ارز دیجیتال خود مطمئن هستید و مشکلی از این جهت احساس نمی‌کنید، ترکر‌های خودکار نیز برای این کار وجود دارند.

حتما اطمینان حاصل کنید که ارز دیجیتال خود را بررسی می‌کنید. برای این کار یک معامله‌گر باید از ابزار پیشرفته‌ای مثل CoinTracker.io استفاده کند.

ابزار های پیشرفته برای معاملات کریپتو

برای انجام معاملات کریپتو، به ابزارهای پیشرفته نیاز ندارید؛ اما اگر در خصوص سودآوری کوتاه مدت و بلندمدت مصمم هستید بهتر است از این ابزارها استفاده کنید. این ابزار ها به شما کمک می‌کنند تا تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید و خطر گردش در فضای معاملات کریپتو را کاهش دهید.

بسیاری از بهترین ابزار های پیشرفته، جدید هستند یا به زودی ارائه خواهند شد. بنابراین حواس خود را به این ابزار ها معطوف کنید.

ابزار های تحلیل و بررسی

یافتن یک ابزار تحلیل و بررسی خوب بسیار سخت است. این ابزار ها دقیقا چه چیزی را تحلیل می‌کنند و تحلیل و بررسی آن‌ها بر چه اساس است؟

برای معاملات کریپتو نیاز به ابزار تحلیلی دارید که به شما قدرت کوین را بگوید و روند صعودی و نزولی کوین را ارزیابی کند. همچنین باید این نکته را در نظر داشت که به‌روز رسانی‌های پروتکل بلاک چین چه تاثیری روی آن می‌گذارد و بسیاری عوامل دیگر، که شما را در درک افزایش و‌ کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.

هنگامی که قیمت یک کوین باثبات کاهش می‌یابد، حین خرید آن می‌دانید که کوین مورد نظر ارزان است و در آینده قیمت آن افزایش می‌یابد. هنگامی که قیمت آن بالا رفت آن را می‌فروشید، زیرا می‌دانید که قیمت آن به زودی کاهش خواهد یافت.

این فرآیند بسیار مشابه بازار بورس است. به همین دلیل است که بسیاری از ابزار ها نظیر tradingview طبق ابزار معاملات بورس اجرا می‌شوند.

اما باید این نکته را در نظر داشت که کریپتو بورس نیست. فضای کریپتو بسیار پر نوسان‌تر است، پیش بینی آن سخت‌تر و تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد. هم‌چنین در نظر داشته باشید که معاملات بورس بسیار پیچیده است و ابزار های آن برای مبتدیان نیست. بنابراین اگر تجربه زیاد در استفاده از ابزار های تحلیل فنی ندارید، کار کردن با آن‌ها برای شما سخت خواهد بود.

چیزی که به راحتی می‌توان به آن دست یافت احساسات و تمایلات اجتماعی است. اگر تمام افراد فکر کنند که کوین‌ها در مسیر درستی قرار دارند و عملکرد مثبتی دارند، ارزش آنها افزایش می‌یابد و همینطور برعکس.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در خصوص ارزیابی اطلاعات زیاد در مدت زمان کم بسیار خوب عمل می کنند. ابزار های تحلیل کریپتو در حال رشد هستند و ابزار های بهتری برای تفسیر داده‌های شما هستند. همچنین الگوریتم‌هایی با تنظیم خودکار برای تغییرات در بازار می‌باشند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد تنها ابزاری که هم داده‌های اجتماعی و هم داده‌های فنی و مرتبط با کریپتو را تحلیل و تفسیر می کند، RoninAi است، که پلتفرم ساس در تابستان سال قبل آن را منتشر کرد. پاول ورادیتاکیت بیان کرد:

فرصت‌هایی که برای یک تحلیل‌گر کمی وجود دارد بسیار جالب توجه است؛ مخصوصا اگر تیمی داشته باشید که هم در معاملات کمیِ کریپتو و هم در یادگیری ماشین کریپتو قدرتمند باشد.

ابزار های اعلان تغییرات بازار

ابزار ترید تحلیل تکنیکال تحلیل فاندامنتال بیت کوین ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال بایننس تریدینگ ویو

بعضی از ابزار های تحلیل و مدیریت سبد سهام این قابلیت را در خود دارند، اما ابزار هایی وجود دارند که به طور ویژه به منظور اعلام تغییرات بازار توسعه یافته اند. استفاده از این ابزار ها بسیار کاربردی است، زیرا نمی‌توان بی‌وقفه به بازار و تغییرات آن نگاه کرد.

این ابزار ها معمولا همراه با ربات‌هایی ارائه می‌شوند (ربات‌ها را با هوش مصنوعی یادگیری ماشینی اشتباه نگیرید) و بر اساس الگوریتم‌های آماری اجرا می‌شود، تا هدف خاصی را به انجام برساند. اگرچه ربات‌ها نمی‌توانند داده‌ها را تفسیر کنند یا با تغییرات بازار تطبیق دهند، با این حال در خصوص گزارش این تغییرات بسیار کاربردی هستند.

این ابزار می‌تواند در تشخیص روندها به افرادی که بدون ابزار های تحلیل معاملات انجام می‌دهند، کمک کند. هنگامی که ارزش یک ‌کوین چندین بار کاهش می‌یابد، بلافاصله ارزش آن بهبود نخواهد یافت. اگر این روند ادامه یابد، شاید وقت فروختن آن کوین رسیده باشد.

برای افزایش ارزش کوین نیز همین حالت وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که این استراتژی، یک استراتژی بهینه نیست. در واقع، روش سود بردن در ارز دیجیتال این است که کوین را وقتی که قیمت آن پایین است بخرید و وقتی قیمت افزایش یافت بفروشید. پیش بینی این روند دشوار است، بنابراین اعلان‌ها یکی از روش‌های تشخیص این الگو است.

همچنین می توانید از یک رسانه خبری مربوط به کریپتو نظیر coinbuzz استفاده کنید.

بعضی از ابزار های ذکر شده در این مقاله دارای مدیریت ریسک نیز هستند که ابزار های بسیار مهم تلقی می‌شوند. برای مثال، اگر کاهش قیمت ۵ درصدی داشتید، قبل از این که بیشتر از ۵٪ از دست بدهید، بهتر است که کوین خود را بفروشید و ضرر را به حداقل برسانید.

اگر زمان کاهش قیمت، کوین را خریده باشید، این راهکار جوابگو‌ نخواهد بود؛ زیرا در این حالت باید کوین را نگهداری کنید و پس از افزایش قیمت آن را بفروشید. اگر شما معاملات زیاد یا معاملات چند ارز دیجیتال انجام می‌دهید، دانستن این اعلان‌ها به شما بسیار کمک خواهد کرد.

این ابزار های پیشرفته اگرچه ممکن است مقداری پیچیده باشند، اما به منظور دشوارتر کردن معاملات کریپتو توسعه نیافته اند. از طرفی، خود معاملات کریپتو نیاز به درک و نظم بسیار زیادی دارد؛ به علاوه این که زمان بسیار زیادی را می‌طلبد.

این ابزار ها به منظور تسهیل معاملات کریپتو هستند؛ اما همواره اطمینان حاصل کنید که از ابزار مناسب برای خود استفاده کنید.

اگر در شروع کار هستید، با ابزار هایی کار کنید که با شرایط شما هماهنگ است و تا زمانی که درک کاملی از استراتژی آینده خود ندارید، زیاد پیش نروید.

یک موضوع قطعی است: اگر به خرید و فروش کریپتو علاقمند هستید و گاهی اوقات خرید و فروش آن را انجام می‌دهید، استفاده از این ابزار ها باعث ارتقای معاملات و سودآوری شما می‌شود.

 

آخرین به روز رسانی: ۱۳۹۹/۳/۳

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
5 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا