صرافی متمرکز

لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) چیست؟

لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) یک شرکت استارت آپی است که در هلسینکی در فنلاند قرار دارد. خدمات آن شامل تسهیل معاملات بیت کوین بدون در نظر گرفتن واحد پول محلی می‌باشد. کاربران تبلیغات خود را در وبسایت قرار می‌دهند و در آنجا می‌توانند نرخ خود را برای خرید و یا فروش بیت کوین تعیین کنند. سایر کاربران این آگهی ها را می‌بینند و اگر مایل باشند می‌توانند ملاقاتی را با شخص فروشنده برای خرید بیت کوین با پول نقد یا پرداخت آن بصورت آنلاین از طریق بانک، ترتیب دهند. لوکال بیت کوینز دارای یک فضایی جهت امتیازدهی و همچنین مکانیزمی جهت بازخورد برای کاربران می‌باشد و همچنین شامل خدمات سپرده گذاری و پیگیری مشکلات است. از ماه دسامبر سال ۲۰۱۳، لوکال بیت کوینز دارای حدود ۱۱۰،۰۰۰ معامله‌گر فعال با حجم معاملات ۱۴۰۰ تا ۳۰۰۰ بیت کوین در روز می‌باشد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

لوکال بیت کوینز(LocalBitcoins)

تاریخچه

لوکال بیت کوینز در ژوئن سال ۲۰۱۲ توسط Jeremias Kangas تاسیس شد. او تا پایان سال ۲۰۱۲ یک سیستم سپرده گذاری را پیاده سازی کرد. درامد زایی شرکت از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز شد.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تا دستگاه های خودپرداز ارزان قیمتی برای بیت کوین تولید کند. در همان ماه، لوکال بیت کوینز از نقص امنیتی رنج می‌برد بعنوان مثال ۳۰ بیت کوین به ارزش ۱۵ هزار دلار در آن زمان از کاربرانش دزدیده شد.

در دسامبر ۲۰۱۴ اداره نظارت مالی فدرال آلمان با لوکال بیت کوینز در مورد مسائل مربوط به صدور مجوز تماس گرفت و از لوکال بیت کوینز خواست تا فعالیت خود را در آلمان متوقف کند. لوکال بیت کوینز در پاسخ گفت:

در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ کاربر فعال از آلمان در حال استفاده از خدمات لوکال بیت کوینز هستند.

در فوریه ۲۰۱۴ دو فرد از فلوریدا متهم به نقض قوانین پولشویی با استفاده از لوکال بیت کوینز بودند. در آوریل ۲۰۱۶ دو فرد دیگر از لوئیزیانا در آمریکا (که یک معاون سابق و پسرش بودند) مجرم شناخته شده و مجبور به پرداخت پول از طریق یک طرح مالی به جز پرداخت بیت کوین شدند. آنها از لوکال بیت کوینز برای تبلیغ خدماتشان استفاده می‌کردند.

در آگوست ۲۰۱۶ لوکال بیت کوینز اعلام کرد ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از ۲۴۹ کشور مختلف در حال استفاده از پلتفرم لوکال بیت کوینز هستند و حجم تراکنش ها در هفته ۱۴ میلیون دلار بود.

در سپتامبر ۲۰۱۶ پس از اینکه وزارت مالی روسیه استفاده از بیت کوین را جرم دانست دسترسی به لوکال بیت کوینز از این کشور توسط Roskomnadzor مسدود شد که در این راستا لوکال بیت کوینز دستورالعملی برای کاربران در مورد چگونگی دور زدن محدودیت دسترسی ارسال کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۷ لوکال بیت کوینز اعلام کرد که برای کاربران “Bcash Holding” را پشتیبانی می‌کند اما از کاربرانی که بیت کوین هایشان را در زمان فورک بیت کوین نگه می‌دارند پشتیبانی نخواهد کرد.

در ۷ دسامبر ۲۰۱۷ ثبت نام کاربران جدید متوقف شد و علت آن در نظر گرفتن ترافک سایت بود.

لوکال بیت کوینز(LocalBitcoins)

مرور کلی

این وبسایت خدماتی را برای مبادله بیت کوین بین کاربران تسهیل میکند که از طریق آن هر شخص با شخص دیگری می‌تواند بیت کوین مبادله کند. همچنین این سایت برای افرادی که گاها مبادله‌ای انجام می‌دهند حریم خصوصی قائل است. عملکرد این سایت به گونه‌ای است که از سیستم سپرده استفاده می‌کند و انتقال بیت کوین پس از دریافت وجه در حساب فروشندگان صورت می‌گیرد.

 


منبع
wikipedia

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا