استخراج

کدام روش استخراج بهتر است؟ استخر ماینینگ یا ماینینگ انفرادی

ماینر (استخراج کننده) طلا از دشواری ها و خطر های استخراج طلا مطلع هستند، البته آنها می دانند که برای بدست آوردن چه چیزی ایستادگی می کنند، پس چرا خطر نکنند. درست همانند طلا، ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین برای حضور در بازار نیاز به ماینینگ دارند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

ماینینگ ارزهای دیجیتالی ممکن است چالش های خود را داشته باشد، اما تصور داشتن بیت کوین به اندازه کافی شما را برای روبرویی با این چالش ها مجاب می کند. با وجود اینکه قیمت بیت کوین همیشه در نوسان است، اما به شما در زمانی که مایل به فروش کوین خود هستید یک قیمت منصفانه تضمین می شود.

در حال حاضر ۱۷ میلیون بیت کوین استخراج شده است. با مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین، تنها ۴ میلیون بیت کوین دیگر برای استخراج وجود دارد. برای استخراج بیت کوین، ماینرها نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند، یک ماینر اسیک (ASIC) یا GPU و CPU دارند. در ماینینگ، دو گونه عملیات وجود دارد که عبارت اند از: استخر ماینینگ و ماینینگ انفرادی (سولو ماینینگ).

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ماینینگ انفرادی

ماینینگ انفرادی یا سولو ماینینگ به معنای استخراج تک و مستقل است. در ماینینگ انفرادی، کاربران برای استخراج یک ارز دیجیتالی به یک سیستم شخص ثالث وابسته نیستند. ماینرهای انفرادی به جای پیوستن به گروه ها برای استخراج، به طور مستقیم تجهیزات ماینینگ خود را به کیف پول بیت کوین خود متصل و شروع به یافتن بلاک ها می کنند.

اتصال سخت افزار ماینینگ به کیف پول بیت کوین مسلتزم کار بر روی شبکه کوین خواهد بود. پس از اینکه ماینر کار خود را کامل انجام می دهد، یک بلاک تولید می شود. سپس ماینر برای کار خود پاداش می گیرد.

ماینرهای انفرادی برای حل کردن مسائل ریاضی یک بلاک نیازی به کمک دیگر ماینرها ندارند، زیرا آنها تمام شرایط لازم برای یک استخراج موفق را دارند.

استخر ماینینگ

استخر ماینینگ شامل یک گروه از مردم است که منابع و تجهیزات خود را در کنار هم قرار می دهند تا یک بیت کوین را استخراج کنند. ماینرها قدرت پردازشی خود را برای باز کردن یک بلاک در کنار هم قرار می دهند و بعد از  اتمام ماینینگ، سهم پاداش بلاک تولید شده را با توجه به میزان قدرت پردازشی هر ماینر تقسیم می شود. پس از تولید یک بلاک، ماینرها گواه اثبات کار را ارسال می کنند که نشان می دهد که آن ماینرهای بیت کوین چه مساله ای را حل کرده اند.

استخراج یا ماینینگ

دریافت پاداش در حالت ماینینگ انفرادی ممکن است مدت زیادی طول بکشد، زیرا فرد ممکن است نیاز به قدرت محاسباتی بیشتری در ماینینگ داشته باشد. تولید یک بلاک می تواند سال ها برای ماینرهای با قدرت پردازشی کم به طول بیانجامد.

ماینینگ انفرادی میزان زیادی وقت و تلاش را صرف می کند، اما همچنان زمانی زیادی صرف می شود تا یک ماینر به پاداش خود دست یابد. ماهیت پیچیده فرایند استخراج نیز باعث دشواری فراوانی برای ماینرها در جهت کسب سود مورد نظر می شود.

با توجه به پیچیدگی ماینینگ، ملحق شدن به یک استخر ماینرهایی که در کنار یکدیگر برای هدفی مشترک تلاش می کنند می تواند بسیار پر منفعت باشد. آنها مسئولیت های موجود را در میان خود تقسیم می کنند و هر کس با توجه به توانایی اش در ایجاد یک بلاک کمک می کند.

برای ماینرهای تازه کار، پیوستن به استخر ماینینگ باعث افزایش توانایی های شما در استخراج می شود؛ زیرا شما با افرادی با تجربه در این زمینه همکار می شوید که خود فرصت بسیار مناسبی برای آموزش و یادگیری است. پاداش برای ماینینگ انفرادی ممکن است خاص باشد اما باید توجه داشت این اتفاق گاه به گاه رخ می دهد، از اینرو بهتر است که در یک استخر ماینینگ استخراج را انجام دهید زیرا احتمال دریافت پاداش در این حالت به مراتب بیشتر است.

نظر شما در مورد استخر ماینینگ و ماینینگ انفرادی چیست؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
zycrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
8 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا