مقالات عمومی

آیا دوران تتر (Tether) به پایان رسیده است؟

از سال ۲۰۱۵ و هنگامی که تتر (Tether) برای اولین بار در بیت فینکس (Bitfinex) لیست شد، هر زمانی که شرایط بیت کوین و بازار ارز دیجیتال بدتر شد، معامله کنندگان کریپتو به سمت این ارز با ثبات روی آوردند. ارزش تتر قراراست که همیشه برابر با یک دلار باشد. البته این موضوع گاهی اوقات ممکن است با نوساناتی روبرو شود اما ارزش آن فاصله زیادی از یک دلار نمی گیرد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

این ثبات کنترل شده وارد هسته این ارز دیجیتال شده است و آن را به پناهگاهی امن برای معامله کنندگان در زمان نوسانات بازار تبدیل کرده است. اینکه USDT چگونه می‌تواند همواره قیمت خود را برابر با یک دلار حفظ کند در وایت پیپر این پروژه توضیح داده شده است.

شفاف سازی

تتر (Tether) در تاریخ خود همیشه با این فرضیه که این کوین توسط یک ذخیره دلاری واقعی پشتیبانی نمی شود، مواجه بوده است. در ۱۵ اکتبر، هراس از این مساله هنگامی به اوج رسید که شایعاتی مبنی بر حذف این ارز با ثبات از فهرست صرافی بایننس منتشر شد. این شایعات موجب افزایش ارزش بیت کوین از ۶۳۰۰ به ۷۶۸۰ دلار در عرض چند دقیقه شد، زیرا معامله کنندگان به تبدیل تتر خود به بیت کوین هجوم بردند.

اعلام حفظ موجودی در بانک جدید

این ترس ها ماحصل نشر خبرهایی درباره بانک مورد استفاده تتر بود که در آن زمان با مشکلاتی مواجه بوده است. این بانک، که به نام بانک نوبل (Noble Bank) شناخته می شود، خبرهایی مبنی بر ورشکستگی اش در اول ماه اکتبر گزارش داد و اعلام کرد که قادر به پرداخت بدهی های خود نیست. چند روز پس از نشر شایعات مبنی بر حذف تتر، این ارز با ثبات گزارش جدیدی حاکی از ذخیره دلاری خود در بانکی جدید به نام بانک دلتک (Deltec Bank) منتشر کرد.

از آن زمان به بعد، شاهد صرافی های بسیار زیادی بودیم که بازار تتر خود را به صورت یک بازار ارز با ثبات واحد درآوردند. اولین صرافی که این کار را انجام داد، هیوبی در اواسط ماه اکتبر بود. صرافی ها نیز ارزهای با ثبات بیشتری به فهرست های خود در جهت ارائه گزینه های بیشتر به مشتریان خود افزوده اند.

بازار ارز با ثبات جدید بایننس

در تاریخ ۲۷ نوامبر، صرافی بایننس اعلام کرد که بازار تتر خود را به بازار ارز با ثبات ترکیبی (USDⓈ) تغییر نام می‌دهد. طبق گفته های این صرافی، این اقدام برای پشتیبانی از جفت های معاملاتی بیشتر با ارزهای با ثبات مختلف می‌باشد.

این بازار جدید به معنای یک کوین جدید نیست، بلکه بازاری است که در آن ارزهای با ثبات دیگری مانند (TrueUSD (TUSD و پکسوس (PAX) و  (USD Coin (USDC به آن اضافه خواهند شد.

از آنجایی که بیانیه بازار جدید ارزهای با ثبات به تازگی منتشر شده است، بایننس اعلام کرد که به زودی تا تاریخ ۲۹ نوامبر، جفت ارزهای های جدید پکس (PAX) را به این بازار اضافه خواهد کرد.

نتیجه گیری

نقش تتر (Tether) به عنوان ارز با ثباتی که در گذشته از سوی کاربران مورد توجه قرار می گرفته است با ورود ارزهای با ثبات جدید در حال محو شدن است. می توان استدلال کرد که آشفتگی بازارهای کریپتو نیاز حضور ارزهای با ثبات را به وجود آورده و در پی آن گزینه های بیشتری را برای معامله گران ارائه داده است. استدلال دیگری می تواند این باشد که تداوم شک و شبهه نسبت به تتر باعث ظهور دیگر ارزهای با ثبات شده است.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر تمایل دارید دارایی خود را به صورت یک ارز با ثبات ذخیره کنید، حتما راجع به تمام ارزهای با ثبات موجود تحقیقات لازم را انجام دهید و بهترین و امن ترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع
ethereumworldnews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا