اخبار بلاکچیناخبار عمومی

یوتیوب شریک جدید کلاهبرداری بیت کانکت (BitConnect)

شبکه اجتماعی یوتیوب در دادخواست پرونده کلاه برداری شرکت BitConnect  متهم به همکاری با این شرکت شد. BitConnect خود را پلتفرمی برای مبادلات و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتالی به کاربران یوتیوب معرفی کرد. این شرکت در ماه ژانویه به علت شکایت ها و اخطارهای سرمایه گذاران آمریکایی تعطیل شد. BitConnect با تولید توکن دیجیتالی و صرافی دیجیتال خود را به بازار معرفی کرد، توکنی به ارزش ۴۰۰ دلار و اکنون به ارزش ۰.۵۰ دلار.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در دادخواستی دیگر در ماه جون ادعا های شاکیان در دادگاه دیوان عالی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. در این دادگاه اتهامات وارده به شبکه اجتماعی یوتیوب مورد بررسی قرار گرفت که یکی از اصلی ترین این اتهامات نادیده گرفتن کلاهبرداریهای شرکت BitConnect و ادامه دادن به پخش تبلیغات این شرکت در سایت خود قلمداد شد. این اتهام از طرف شاکیان، احتمال همکاری مستقیم این شبکه اجتماعی را در پرونده ی کلاه برداری شرکت BitConnect  مستحکم تر می کند. شاکیان اذعان داشته اند که مهمترین عامل آشنایی آنان با شرکت BitConnect برای سرمایه گذاری و همچنین خرید توکن این شرکت از طریق تبلیغات گسترده ی یوتیوب بوده است تبلیغاتی در حدود ۷۰۰۰ ساعت محتوای ادیت نشده یا ۵۸۰۰۰۰۰۰ بازدید که خود باعث فریب هزاران قربانی این پرونده ی کلاه برداری کلان شده است.

براساس قانون گذاری دیوان عالی آمریکا تمامی شبکه های اجتماعی وظیفه دارند از انتشار هرگونه خبر، تبلیغات و ویدئو هایی که حاوی مختواهای خطرناک، غیر اخلاقی و …جلوگیری نمایند. اما متاسفانه شبکه یوتیوب چنین قانونی را رعایت نکرده است. و این موضوع باعث به وجود آمدن فرصتی برای این شرکت کلاه بردار شده است و مردم بسیاری به علت اعتمادی که به این شبکه اجتماعی داشته اند مجاب به سرمایه گذاری شده و دارایی‌شان از بین رفته است.

به همین علت گوگل به عنوان شرکت مادر در ماه مارچ هرگونه تبلیغات در موضوع ارزهای دیجیتالی که شامل ICO ها می شود را ممنوع اعلام کرد. این قانون از ماه گذشته اجرایی شد.

دیوید سیلور پایه گذار نهاد قانون گذاری Silver Miller در ایمیلی به شرکت گوگل خواستار پذیرش تخلف از سوی یوتیوب شد. او در این ایمیل اذعان داشت:

این پلتفرم به BitConnect اجازه داده است تا هزاران سرمایه گذار بلقوه را جذب و از آنها سواستفاده کند در حالی که این شبکه اجتماعی از اهداف شرکت مذکور آگاهی کامل داشته است.

نظر شما چیست؟ آیا یوتیوب در این کلاهبرداری شریک بوده است؟

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا