متوسط کریپتو پدیا

پاور لجر (Power Ledger) چیست؟ کاربرد بلاک چین در صنعت انرژی

صنعت انرژی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها دچار مشکل و یا اختلالات مختلف شود. بر خلاف آنچه که اکثر مردم فکر می‌کنند بازار انرژی تجدیدپذیر هنوز تا حدودی متمرکز است. پاور لجر قصد دارد این تغییر را با فراهم آوردن بازار بین المللی پیشگام در جهان برای انرژی‌های تجدید پذیر انجام دهد. این اقدام یک هدف بلند پروازانه است، اما آیا می‌توان چگونگی اجرای آن را درک کرد؟

هدف پاور لجر یا Power Ledger چیست؟

ترکیب فن‌آوری بلاک چین با انرژی‌های تجدیدپذیر بدون شک منجر به پیشرفت‌های جالبی در طول سال‌های آینده خواهد شد. ساختن یک پلتفرم که این انرژی را بدون هیچگونه اصطکاکی آزادانه می‌تواند مبادله کند موضوع جذاب و قابل تاملی است. پاور لجر Power Ledger می‌خواهد واسطه‌ها را از بازی حذف کند، آنها تمرکز خود را برای ارائه یک بازار قدرتمند و شفاف همتا به همتا (peer-to-peer) برای انرژی‌های تجدیدپذیر قرار داده‌اند.

 

پاور لجر

پاور لجر چگونه کار می‌کند؟

لایه‌های مختلفی برای پاور لجر وجود دارد. این پروژه بر روی بستر اتریوم پیاده‌سازی شده است که سرویس‌های اوراکل و همچنین قراردادهای هوشمند در آن به کار گرفته شده است. در ابتدا، ما دارای لایه Power Ledger Core هستیم که پس از لایه‌ی سرویس‌های زنجیره تامین و اپلیکیشن Power Ledger قرار دارد. این اپلیکیشن‌های Power Ledger همان چیزی است که مدنظر برای استفاده‌ی اکثر مردم است.

مهمتر از همه، تمرکز زیادی روی تجارت همتا به همتا (peer-to-peer) قرار گرفته است. توانمندسازی مصرف کنندگان برای مبادله برق در اکسچنج‌ها به همراه پرداخت خودکار و در زمان واقعی، بدون نیاز به تکیه بر ارائه دهنده خدمات توسط شخص سوم، هدف اصلی این طرح بزرگ است. همچنین لازم به ذکر است پاور لجر به سمت خرده فروشان NEO هدایت می‌شود؛ خرده فروشانی که از قراردادهای هوشمند و مدیریت عرضه استفاده می‌کنند که با پرداخت هزینه و پرداخت نقدینگی جهت کسب یک تجربه ساده برای همه طرفین درگیر، همراه می‌باشد. علاوه بر این، پاور لجر دسترسی به راه حل‌های ریزشبکه‌ای را، که شامل یک نرم افزار پیگیری بازارهای عمده فروشی، مدیریت دارایی‌های مستقل و غیره می‌باشد، فراهم می‌کند. واضح است که این پلتفرم نیز تا آنجا که به وسایل نقلیه الکتریکی مربوط می‌شود اهمیت دارد. Power Ledger حتی ممکن است بتواند فضای ذخیره‌ سازی گوشی‌های هوشمند را بهبود ببخشد. گزینه‌های زیادی برای کشف استفاده‌های Power Ledger وجود دارد، اما همواره به تلاش‌های توسعه دهندگان برای به دست آوردن بهترین چیزهایی که پروژه می‌تواند ارائه دهد، نیاز است.

 

توکن POWR چگونه کار می‌کند؟

برای اکثر مردم، این سوال پیش می‌آید که چرا پاور لجر به یک توکن بومی نیاز دارد. توکن POWR برای بهبود قابلیت همکاری جهانی ایجاد شده است، زیرا می‌توان آن را از طریق مرزها منتقل کرد و سپس به توکن Sparkz تبدیل کرد. Sparkz به پایین ترین قیمت هر ارز محلی در جهان وابسته است. که به طور بالقوه تقریبا نامحدود عرضه می‌شود. بدون این توکن‌ها، استفاده از پلتفرم نرم‌افزاری انرژی مبتنی بر بلاک چین با مقدار کنونی POWR غیر ممکن خواهد بود.

مسیر Power Ledger برای زنده ماندن

تیم توسعه پاور لجردر فرآیند توسعه، تیم پاور لجر در جهت رشد خود در جهت میزبانی انجام برنامه‌های بومی فعالیت خواهد کرد. کاربران در عوض برای ارائه این خدمات حیاتی، توکن‌های POWR را دریافت خواهند کرد. اولین رویداد POWR در اواخر سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود. آزمایش بتا از برنامه های مبتنی بر پاور لجر در ماه چهارم میلادی امسال صورت می‌گیرد که به نظر بسیار جالب خواهد بود. همچنین در اواسط سال ۲۰۱۹ به یک بلاکچین عمومی انتقال می‌باید.

 

آخرین به روزرسانی: ۱۳۹۹/۶/۲

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا