اخبار بلاکچیناخبار عمومی

پورشه، بلاک‌چین را وارد صنعت خودروسازی می‌کند

پورشه اولین سازنده خودرو است که به طور رسمی بلاکچین را در خودرو‌های خود با کمک استارت‌آپ XAIN آزمایش کرده‌است. در رقابت برای اجرای تکنولوژی بلاکچین برای خودروها، پورشه فعلا در صدر است.

طبق خبر رسمی این شرکت خودروساز آلمانی، کنترل از راه دور و قفل کردن وسایل نقلیه از طریق برنامه کاربردی بلاکچین، و همچنین اعطای مجوز دسترسی موقت، مورد آزمایش قرار گرفته ‌است. علاوه بر این، پورشه مدل تجاری جدیدی براساس ثبت‌کردن داده‌های رمزنگاری شده، با هدف بهبود قابلیت رانندگی خودکار را تست می‌کند.
همانطور که توسط اولیور دورینگ، استراتژیست مالی پورشه، اشاره شده‌است، فناوری بلاکچین دارای پتانسیل زیادی در جهان خودروهای با کارایی بالا است. سعید دورینگ:
«ما می‌توانیم از بلاکچین برای انتقال سریع‌ و ایمن اطلاعات استفاده کنیم و به مشتریان آرامش بیشتری در آینده بدهیم: برای شارژ کردن خودرو، پارک کردن یا دادن آن به یکی دیگر و یا حتی دسترسی موقت به یک خودرو. ما این تکنولوژی نوین را با هدف منافع مستقیم برای مشتری استفاده خواهیم ‌کرد.»

با توجه به این خبر، 1.6 ثانیه طول می کشد تا خودرو با استفاده از برنامه بلاکچین، باز و بسته شود (شش برابر سریعتر از قبل). علاوه بر این:

«بلاکچین تضمین می‌کند که همه فعالیت‌ها به شیوه‌ای مستند می‌شوند که نتوان آن‌ها را تغییر داد و می‌توان با استفاده از یک اپلیکیشن آنها را مشاهده کرد. به عنوان مثال، مجوزهای دسترسی می‌تواند به صورت دیجیتالی و بطور ایمن توزیع شود و در هر زمان می‌تواند توسط صاحب خودرو نظارت شود و از راه دور کار کند.»

فن‌آوری بلاکچین، در حین حفاظت، امکان دسترسی ایمن و کارآمد به یک وسیله نقلیه را فراهم میکند. قراردادهای هوشمند نیز برای یکپارچه‌سازی ارائه دهندگان (نمایندگی‌های اجاره یا فروش) مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نتیجه نیاز به سخت‌افزار اضافی حذف خواهد ‌شد. این تکنولوژی به لطف دسترسی به اثرات رانندگی به طور ایمن و همچنین داده‌های حفاظت ‌شده که از رانندگان ناشناس جمع‌آوری می‌شود، قابلیت رانندگی را به شدت بهبود خواهد بخشید.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا