اخبار عمومیتحلیل اقتصادی

ترامپ، ارز رمزنگاری شده ی ملی ونزوئلا را تحریم کرد

ماه گذشته، دولت ونزوئلا Petro را راه‌اندازی کرد که اولین ارز رمزنگاری شده دولتی است و به امید پیشرفت اقتصاد و دور زدن تحریم‌های ایالات‌متحده و اروپا آغاز به کار کرده‌است. با این حال، دولت ترامپ تمایلی به خرید این واحد پول دیجیتال جدید ندارد. بنا بر گزارش McClatchy، گزارش شده‌است که دونالد ترامپ قصد دارد تحریم‌های بیشتری بر روی ونزوئلا اعمال کند که استفاده از Petro برای معاملات مالی آمریکا را محدود می‌سازد. این گزارش ادعا می‌کند که تحریم‌های شدیدتری می‌توانند تا روز دوشنبه پس از آنکه ترامپ یک حکم اجرایی را امضا ‌کند، اجرا شود.

تحریم‌های تازه احتمالا بخشی از اقداماتی است که علیه مقامات ونزوئلا و کشور‌های وابسته به آن‌ وضع شده است. ایالات‌متحده در ماه‌های اخیر بیش از ۲۰ تن از مقامات دولتی و سابق دولت ونزوئلا از جمله رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو را تحریم کرده‌است.
حتی قبل از شروع پروژه، Petro از هر جهت مورد انتقاد قرار گرفت. اگرچه مادورو ادعا می‌کند که این ارز رمزنگاری شده توسط نفت خام مورد حمایت قرار گرفته‌است، اما Petro عملا توسط هیچ گونه دارایی واقعی پشتیبانی نمی‌شود.

موضع سخت گیرانه در مورد Petro ونزوئلا می‌تواند پیامدهایی در سراسر جهان داشته باشد. کشورهای دیگر (مانند روسیه) قصد راه‌اندازی ارز رمزنگاری شده تحت حمایت خود را دارند تا بتوانند تحریم‌های بین‌المللی را تضعیف کنند، این موضوع می‌تواند هشداری برای آنها باشد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا