اخبار بلاکچین

معرفی کوچکترین کامپیوتر دنیا برای بلاکچین توسط IBM

اخبار مربوط به ارزهای رمزنگاری شده امروزه بسیار است، اما در مورد تکنولوژی اصلی آن نیز زیاد صحبت می‌شود: بلاکچین. رگولاتوری‌ها و موسسات مالی سنتی اولین کسانی بودند که بر خلاف بلاکچین به بیتکوین بسیار انتقاد کردند. اما چرا اینگونه است؟ چرا کسب و کارها به تکنولوژی پیشران ارزهای رمزنگاری شده علاقه مند هستند؟ تنها عده‌ی کمی در دنیای کریپتو می‌توانند چند مثال در مورد به خدمت گرفتن فناوری بلاکچین و موارد کاربری ارزشمند آن مثال بزنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در کنفرانس Think 2018، شرکت IBM کوچکترین کامپیوتر دنیا را با یک هدف معرفی کرد: فناوری بلاکچین. این کامپیوتر کوچک به اندازه یک دانه درشت نمک است و به طور مشخص برای بلاکچین طراحی شده است. این خبر به نظر جالب می‌آید. اما دقیقا هدف از این کار چیست؟

تمرکز اصلی این کامپیوتر کوچک برای صنعت مدیریت زنجیره تامین و بهبود ردیابی و لوجستیک است. این چیپ کوچک تولید شده توسط IBM می‌تواند به هر چیزی چسبیده شود. با استفاده از آن چیزی که در مورد فناوری دفتر کل توزیع شده و نحوه‌ی کارکرد فناوری بلاکچین می‌دانیم، ایده‌ی خوبی از هدف تولید این کامپیوتر را می‌توانیم حدس بزنیم.

چیپ‌های کوچک IBM می‌توانند روی محصولات مختلف بکار گرفته شده و توسط شرکت‌هایی که نیاز به بروز بودن دارند بکار گرفته شوند. درست چیزی مانند اینترنت اشیا. افراد مسئول در مدیریت زنجیره تامین قادر خواهند بود تا اطلاعات بروز درباره محصول و ارسال آن را به طور متناوب دریافت کنند.

با ترکیب و یکپارچه سازی بلاکچین و این کامپیوترهای کوچک، تامین کنندگان قادر به تایید محصولات واقعی از تقلبی بوده و می‌توانند از به خطر افتادن آن صنعت خاص جلوگیری کنند.

اما هنوز دلیل دیگری نیز برای تولید این کامپیوترها وجود دارد. این دستگاه بلاکچین ریز، قیمتی در حدود یک دهم دلار در ازای هر واحد خواهد داشت. یعنی محصولی نسبتا اقتصادی مخصوصا اگر قرار باشد برای مدیریت زنجیره‌های تامین بکار گرفته شود.

با اینکه هنوز این دستگاه یک پروتوتایپ است، اما ارزش بسیار زیادی را در خود دارد. این کامپیوتر بسیار کوچک مانند یک SoC یا یک سیستم-روی-چیپ طراحی شده یعنی هر آن چه که نیاز است را در خود دارد؛ ذخیره‌سازی، پردازشگر و راه ارتباطی و مخابراتی با سایر شبکه.

بدون شک IBM قصد پیشتاز بودن در این حوزه را دارد،  اما برای فائق شدن بر چالش‌های پیشرو  باید به دنبال مشتریان بیشتری باشد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا