اخبار عمومی

اجلاس G۲۰ در آرژانتین بدون هیچگونه قانون‌گذاری برای کریپتوکارنسی‌ها به پایان رسید

بسیاری از کسانی که در بازار ارزهای رمزنگاری شده به هر نحوی فعالیت می‌کنند، نگرانی‌های زیادی راجع به اجلاس سران G۲۰ که دیروز در آرژانتین برگزار شد، داشتند. حتی خیلی از افراد اعتقاد داشتند که دلیل افت بازار به همین خاطر بوده است. در نهایت این اجلاس دیروز بدون هیچگونه قانون‌گذاری به پایان رسید.
به گفته رییس بانک مرکزی و سران شرکت کننده در این کنفرانس، تکنولوژی پایه‌ای این بازار و سیستم نوینی که این ارز‌ها وارد بازار کرده‌اند، برای مدیریت مالی و آینده آن بسیار مفید خواهد بود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

«با این حال، دارایی‌های رمزنگاری‌شده مسائل مربوط به حفاظت از مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار، یکپارچگی بازار، اجتناب از مالیات، پولشویی و تامین مالی تروریسم را افزایش می‌دهد و فاقد ویژگی‌های کلیدی پول رایج هستند. البته در برخی موارد آن‌ها می‌توانند ثبات مالی داشته باشند.»

گروه G۲۰ برای دولت‌ها و بانکداران مرکزی متشکل از: آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، کره، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی ، ترکیه، انگلستان، ایالات متحده، و اتحادیه اروپا (به علاوه اسپانیا به عنوان یک عضو مهمان دائمی) است. در مجموع، آن‌ها دو سوم از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و بیش از ۸۰ درصد از خروجی اقتصادی جهان را شامل می‌شوند.

«ما متعهد به پیاده سازی استانداردهای FATF در مورد استفاده از این دارایی‌ها هستیم و منتظر بررسی آنها برای پیشبرد اهدافشان خواهیم ماند. از موسسات تنظیم استاندارد بین المللی (SSB) می خواهیم تا با توجه به مأموریت های خود، نظارت بر ارزهای رمزنگاری‌شده و خطرات آنها را ادامه دهند.»

FATF پیش از نشست این هفته گزارشی به وزیران امور مالی G۲۰ و فرمانداران مرکزی ارائه داد. این سند ۱۲ صفحه‌ای، استانداردهای ارزهای رمزنگاری‌شده را مورد بحث قرار می‌دهد، به ویژه « روش‌های خاص فعالیت‌های مالی تروریسم که می‌تواند یک تهدید در حال ظهور باشد» و با تاکید بر این که چگونه این سازمان به کار خود بر روی FinTech و ارز‌های مجازی می‌پردازد، یک رویکرد منسجم و سازگار توسط کشورها برای کاهش خطرات و حمایت از ابتکارات مالی را تضمین می‌کند.

در نهایت با اتمام این اجلاس، کاربران و افراد فعال در این بازار نفس راحتی کشیدند و شاهد افزایش قیمت‌ها و و حجم معاملات از روز گذشته تا امروز بودیم.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا