اخبار عمومیاخبار بلاکچین

پتنت جدید اینتل؛ ماینینگ ارزهای رمزنگاری شده با انرژی کم‌تر

شرکت اینتل در حال کار بر روی یک پتنتی بوده تا یکی از بزرگترین مشکلات صنعت ارزهای رمزنگاری شده را حل کند. یک فرم در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده نشان می‌دهد که این شرکت قبلا یک سندی را در این خصوص ثبت کرده است.

غول دنیای فناوری که عمدتا در تولید دستگاه‌های محاسباتی شهرت دارد، در حال کار روی یک سخت‌افزار شتاب دهنده ماینینگ است. عملکرد اصلی این سخت‌افزار کاهش هزینه مصرف برق برای ماینرهای بیتکوین است..

بر اساس پتنت اینتل، یکی از شدیدترین و هزینه بر ترین محاسبات پیدا کردن هش بلوک ها هست که محاسبات سنگینی به همراه دارد.

این هزینه‌های هش ممکن است بیشترین هزینه را در جهت ماین بیتکوین داشته باشد. بنابراین انگیزه زیادی در جهت کاهش انرژی مصرفی در این فرآیند وجود دارد.

با ترکیب یک سخت‌افزار شتاب دهنده ماینینگ با یک روال محاسباتی بهینه شده برای کارهایی از جمله محاسبه هش‌ها، پتنت اینتل سعی در بهبود ۱۸ درصدی روش محاسباتی و یک بهبود محتمل ۳۱ درصدی دیگر در محاسبات مجموعه‌های مختلف دارد.

این پیشرفت‌ها ممکن است منجر به بهبود ۱۵ درصدی در حوزه محاسباتی و بهبود ۳۵ درصدی در قدرت محاسباتی شود.

ماینینگ بیتکوین عمدتا با استفاده انرژی برق در کل یک کشور مقایسه می‌شود. کاهش هزینه‌ها در ماه‌های اخیر باعث کاهش درآمد ماینر‌ها در کشور‌های پرهزینه از نظر برق شده است.

پیدا کردن یک راه خوش‌بینانه برای کاهش چشمگیر مقدار انرژی مصرفی، یک مزیت برای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، اما ترس موجود به دلیل نوسان زیاد در قیمت آن ادامه دارد.

چین در حال حاضر یکی از به صرفه‌ترین کشورها از نظر مصرف برق برای ماینینگ بیتکوین بوده است، اما مواضع اخیرمراجع محلی در این کشور، همسو با حمایت از ارزهای رمزنگاری شده نبوده است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا