اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

بات‌نت Smominru بیش از نیم میلیون سرور را مجبور به ماین مونرو کرده‌است

طبق گزارشی جدید، یک بات نت، با استفاده از نیم میلیون دستگاه استخراج، حدود ۹۰۰۰ مونرو (معادل با ۳.۶ میلیارد دلار) استخراج کرده است.

بر اساس گزارش ZDNet، بات نت Smominru، بیش از ۵۲۶٬۰۰۰ سرور ویندوز را آلوده کرده است و از زمانیکه اولین بار در ماه مه ۲۰۱۷ شناسایی شدند تا به امروز، ۵۸۰۰ مونرو استخراج کرده اند.

سرورهای ویندوز، قربانیان اصلی بات نت هستند . ZDNet میگوید آن‌ها میزبان‌های ایده آل هستند چرا که همیشه روشن هستند و ظرفیت پردازش بیشتری نسبت به رایانه شخصی دارند. گفته می شود اکثر دستگاه‌های آسیب دیده در روسیه، هند و تایوان واقع شده اند. البته این حمله در سراسر جهان اتفاق افتاده است.

تلاش برای محدود کردن بات نت، تاکنون بی نتیجه بوده است. ماموران امنیت سایبری از Proofpoint ،abuse.ch و بنیاد ShadowServer تلاش کردند تا با استفاده از تکنیک «sinkholing» این بات نت را از بین ببرند، اما Smominru به سرعت بهبود یافته است.

همانطور که CoinDesk قبلا گزارش داده است، مونرو خیلی زیاد با جرایم اینترنتی متاثر شده است، این موضوع احتمالا به دلیل این است که نوع تراکنش‌ها، استفاده از سکه‌ها در معاملات و تاریخ‌های مربوط به تراکنش‌ها در شبکه مونرو کاملا خصوصی است.

سال گذشته ،مونرو از DoublePulsar استفاده کرد تا بتواند از استخراج این کوین توسط بدافزار‌های مخفی جلوگیری کند. در اوایل این هفته، شرکت امنیتی TrendMicro اعلام کرد ماینرها با استفاده از خدمات آگهی DoubleClick گوگل باعث توزیع نرم افزارهای مخرب برای ماین کریپتوکارنسی‌ها می‌شوند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا