اخبار آلتکوین

بانک انگلیس در حال پژوهش روی ارز‌های دیجیتال است اما برنامه‌ای برای تولید آن ندارد

بر خلاف شایعات، دولت انگلیس اعلام کرده است که در حال حاضر به دنبال بررسی پیامد‌های استفاده از ارز‌های دیجیتال است و در آینده نزدیک هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی آن در دست ندارد.

براساس گزارش ایندیپندنت، این موضوع در اوایل ماه فوریه توسط یک نماینده حزب کارگر مطرح شد. بری شرمن پرسید: « آیا دولت یک واحد پول دیجیتالی فیات را معرفی خواهد کرد؟»
جان گلن، دبیر اقتصادی وزارت خزانه‌داری و دارایی، در آن زمان پاسخ داد:

«بانک انگلستان در حال حاضر برنامه ای برای انتشار یک ارز دیجیتال در اختیار ندارد. با این حال، بانک تحقیقات خود را انجام می دهد تا به بهتر شدن مفاهیم تولید یک ارز دیجیتالی دست یابد.»

همانطور که ذکر شد، آنها «تحقیق مستمر» روی ارزهای الکترونیکی و تکنولوژی اساسی آنها انجام می‌دهند.آنها صراحتا تفاوت اساسی بین «ارز دیجیتال خصوصی» مانند بیت‌کوین ( بدون مجوز که هیچ مرجع صدور مرکزی ندارد و می‌تواند توسط هر عضوی از سراسر جهان کنترل شود) و « ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی» قائل هستند. به نظر می‌رسد که این امر می‌تواند تمام معاملات را توسط بانک مجاز می‌کند و بنابراین به طور کامل از نقطه نظر روش های کریپتوکارنسی، غیر متمرکز بودن از بین می‌رود.

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد ارزهای دیجیتال تهدید جدی محسوب نمی‌شوند:
« ما ارزهای دیجیتال خصوصی را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که در حالی که آن‌ها جالب هستند، در حال حاضر یک خطر مادی برای ثبات مالی در انگلستان ایجاد نمی‌کنند. ما به نظارت بر تحولات این موضوع ادامه می‌دهیم.»

در همین حال، به نظر می‌رسد که کشورهای دیگر بیشتر شبیه ونزویلا عمل می‌کنند. ترکیه و ایران در حال بررسی امکان ایجاد واحدهای پول ملی خود هستند و روسیه نیز گام‌هایی را در جهت مشابهی برمی دارد. CryptoRuble به ملت‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند تحریم‌های گوناگون بین‌المللی را دور بزنند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا