اخبار عمومی

بانک مرکزی آفریقای جنوبی به دنبال ایجاد سازمانی برای تنظیم قوانین ارزهای رمزنگاری شده

طبق گزارش Finextra در ۴ آوریل، بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) یک سازمان خود تنظیم کننده برای کنترل ارزهای رمزنگاری‌شده و پیشرفت فن‌آوری این صنعت در کشور ایجاد می کند.

SARB در حال حاضر قوانینی برای این بازار تنظیم نکرده است، اما به منظور حمایت از سرمایه گذاران و جلوگیری از خطر، تصمیم گرفته است که یک واحد تحقیقاتی برای نظارت بر تحولات این تکنولوژی ایجاد کند.

بلاکچین اتریوم

بریجت کینگ، مدیر بانک مرکزی آفریقای جنوبی گفت که سازمان نظارتی (SRO) یک سازمان غیر دولتی است که قوانین، دستورالعمل ها و استانداردهای خود را دارد. این اقدامات فقط برای جلوگیری از خطرات سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد و صنعت کریپتوکارنسی در آفریقای جنوبی در حال رشد است و این کشور را قادر به رقابت در سطح جهانی می کند. کینگ در ادامه گفت:

عجله در تنظيم مقررات، مي تواند منجر به کاهش رشد و نوآوري صنعت شود. علاوه بر این، اگر قوانین بر اساس تکنولوژی موجود طراحی شده باشد، که هنوز در مرحله رشد است، این خطر وجود دارد که تکنولوژی تا زمان تصویب قانون خیلی تغییر کرده باشد و مجبور باشیم بلافاصله آن را تغییر دهیم.

بلاکچین اتریوم
در همین راستا، پروژه‌ای تحقیقاتی بنام Khoka، در ارتباط با بررسی استفاده از DLT (دفتر کل توزیع شده) به عنوان روشی برای ثبت پرداخت‌های الکترونیکی ایمن شروع خواهد شد. برای این منظور، بانک در حال راه‌اندازی یک نمونه کامل (PoC) با استفاده از Quorum است. کوارم یک سیستم مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. SARB اظهار داشت:

هدف از این پروژه به دست آوردن درک عملی از DLT از طریق توسعه همکاری یک شرکت با صنعت بانکداری است. پاک‌سازی روابط بین‌بانکی و حل و فصل آنها به صنعت اجازه می‌دهد تا منافع و خطرات بالقوه را در این زمینه ارزیابی کنیم.

در دسامبر سال گذشته، اداره خدمات درآمد ناخالص آفریقای جنوبی (SARS) اعلام کرده بود که معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده را به منظور پیگیری فرار از مالیات آنها بررسی خواهد کرد.

نظر شما راجع به قانون‌گذاری این بازار چیست؟ آیا این موضوع روی پیشرفت این صنعت تاثیر خواهد داشت؟

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا