اطلاعیه صرافی

بایننس، بزرگترین اکسچنج دنیا، پلت‌فرم غیرمتمرکز خود را راه‌اندازی می‌کند

براساس بیانیه‌ای که در ۱۳ مارس منتشر شد، بایننس، بزرگ‌ترین صرافی کریپتوکارنسی از نظر حجم مبادلات، اعلام کرد که به طور رسمی در حال توسعه یک بلاکچین عمومی برای ایجاد یک پلت فرم غیر متمرکز جدید است. بلاکچین بایننس همچنین از کوین آنها‌ یعنی BNB، پشتیبانی خواهد کرد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

چشم انداز بایننس که «صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز در آینده ای نزدیک با هم ترکیب می‌شوند و یکدیگر را تکمیل خواهند کرد»، الهام بخش آنها برای ایجاد این بلاکچین بوده است. این حرکت همچنین باعث می‌شود صرافی‌ها کم‌کم از فرم مترکز خود خارج شوند و بیشتر به سمت غیرمتمرکز شدن پیش بروند.

ما معتقدیم که حمایت مداوم از پروژه‌های بلاکچین با کیفیت بالا، بهترین راه برای توسعه این صنعت است. ما همان طور که در whitepaper خود متعهد شدیم، به بهبود این بخش ادامه خواهیم داد.

بزرگترین تفاوت یک صرافی غیرمتمرکز با متمرکز در این است که در آن خدمات شخص ثالثی برای حفظ سرمایه مشتری وجود ندارد. کاربران با یکدیگر و بدون نیاز به یک سرور مرکزی تعامل دارند، و هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد که دارای دفاتر سفارش و ثبت باشد.
با وجود اینکه صرافی غیر متمرکز، به صورت ناشناس عمل می‌کند و همین موضوع آن را برای هک کردن بسیار دشوار می‌کند،  شاید برای کاربران تازه‌وارد برخی  از ویژگی‌ها و قابلیت‌های صرافی متمرکز را نداشته باشد و به اندازه آنها کاربرپسند نباشد.
البته صرافی غیرمتمرکز موضوع جدیدی نیست و قبل از بایننس، پلت‌فرم‌هایی مانند Waves DEX،  BitShares، NXT و CounterParty وجود داشتند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا