اخبار بلاکچیناخبار عمومی

رئیس صندوق سهام سوئیس: E-Franc برای اقتصاد کشور مناسب است

با توجه به اینکه کشورهای مختلف در سراسر جهان شروع به راه‌اندازی یک کریپتوکارنسی مستقل برای خودشان هستند، سوئیس نیز با این ایده موافق است و در تلاش است تا موقعیت خود به عنوان پایتخت رمزنگاری جهان را حفظ کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

طبق گزارش‌ها، رومئو لچر رئیس بورس اوراق بهادار سوئیس قویا نشان داده‌است که کشور به دنبال نسخه کریپتوکارنسی از واحد پول فیات سوئیس، فرانک، برای تقویت اقتصاد محلی و جلوگیری از هدر رفتن پول نقد است. لچر به تایمز گفت:
« من اعتقاد دارم که پیشرفت‌های زیادی اتفاق می‌افتد و ما حتما حمایت خواهیم شد. پول الکترونیک تحت کنترل بانک مرکزی تولید می شود که قطعا برای اقتصاد مناسب است. من به شخصه پول نقد را دوست ندارم.»

البته همه بانک‌های سوئیس نظر مثبتی نسبت به این گفته‌ها نشان ندادند. Riksbank با اشاره به این واقعیت که پول نقد و معاملات نقدی در سوئیس هیچ مشکلی ندارند، با گفته لچر و ایجاد پول الکترونیک مخالفت کرد.
با وجود تفاوت عقیده در مورد دیجیتال کردن پول فیات در کشور، سوئیس یکی از کشور‌های پیشرو‌ در تکنولوژی پایه‌ای این ارز‌ها یعنی بلاکچین است. وزیر اقتصاد، یوهان اشنایدر آمان اعلام کرده که تمایل دارد کشوری بر پایه کریپتو‌ و ICOها بسازد.

سرزمین آلپ از بزرگترین حامیان اتریوم، دومین ارزرمزنگاری در مارکت‌کپ است. همه چیز در فن‌آوری بلاکچین و باICO ها تا امروز با ریسک همراه بوده‌است. با این وجود، سوئیس قطعا جلوتر از متوسط همه کشور‌ها در این زمینه قرار دارد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا