اخبار عمومی

شکایت انجمن بلاکچین اوراسیا از شبکه‌های اجتماعی برای ممنوع کردن تبلیغات ارزهای رمزنگاری‌شده

TASS روز چهارشنبه، ۲۷ مارس گزارش داد که انجمن‌های کریپتوکارنسی و بلاکچین در روسیه، چین و کره جنوبی تصمیم دارند در ماه می علیه گوگل، توییتر، فیس‌بوک و یانداکس شکایت کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

انجمن بلاکچین آسیا

در پایان ماه ژانویه، فیس بوک اعلام کرد که تبلیغات مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده به دلیل شیوه تبلیغاتی گمراه کننده یا فریبنده، ممنوع است. گوگل نیز در ماه مارس، این ممنوعیت را تایید کرد و اخیرا هم توییتر نیز به جمع آنها پیوست و تبلیغات مربوط به ICO و فروش توکن نیز در این شبکه ممنوع شد. طبق گزارش‌های محلی انتظار می‌رود یانداکس هم همین مجموعه اقدامات را پیش بگیرد.

سازمان هایی که اعلام کردند از این چهار رسانه اجتماعی و غول‌های فناوری شکایت خواهند کرد، انجمن کریپتوکارنسی و بلاکچین روسیه  (RACIB)، انجمن های کسب و کار و تجارت کره و LCBT یک انجمن چینی از سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری‌شده است.
Yury Pripachkin، رئیس RACIB، در کنفرانس Blockchain-RF  که از ۲۷ تا ۲۸ مارس امسال در مسکو برگزار شد، گفت که اقدامات این چهار شرکت تکنولوژیکی اثرات منفی بر بازار ارزهای رمزنگاری‌شده می‌گذارد:

ما معتقدیم که این کار سواستفاده از موقعیت انحصاری این چهار شرکت است که به منظور دستکاری در بازار وارد توافقنامه کارتل (اتحادیه صاحبان صنایع مشابه) با یکدیگر شده اند. ممنوعیت این چهار سازمان منجر به کاهش چشمگیر معاملات این بازار در ماه‌های اخیر شده است.

انجمن بلاکچین آسیا

این سازمان‌ها یک انجمن با نام اتحاد اوراسیا بلاکچین برای حمایت و تشکیل دعوی قضایی ایجاد کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری محلی روسی، Pripachkin گفته است هر کسی می‌تواند به این انجمن دسترسی داشته باشد و در این دعوی عضو شود. او اضافه کرد:

اگر معلوم شود سهامداران یا مدیران این چهار شرکت دارای کیف پولهای ارزرمزنگاری‌شده برای سود شخصی هستند و از موقعیت شرکت هایشان سواستفاده می‌کنند، حتما تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

این پرونده در آمریکا ثبت می‌شود، پریپاکوکین اشاره کرد  دلیل اینکار «وفاداری» برخی از ایالت‌های این کشور است. برای مثال در دو ماه گذشته، قانونگذاران ایالت وایومینگ قوانینی را به منظور جدا کردن ارزهای رمزنگاری‌شده از اموال رسمی و معافیت از مالیات را به تصویب رسانده اند.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا