اخبار بلاکچیناخبار عمومی

طرح جدید شرکت فورد: ترافیک را با پرداخت توکن، دور بزنید

فورد، کمپانی بزرگ خودرو سازی آمریکا، یک نرم افزار جدید ارائه کرده است که ادعا می کند در بهبود ارتباطات بین وسایل نقلیه در ترافیک تاثیر گذار خواهد بود. طبق دفتر ثبت اختراعات و علامات تجاری ایالات متحده (USPTO)، برنامه جدید شامل یک توکن برای مبادلات بین خودروهاست و می‌تواند میزان ترافیک را کاهش دهد.

این نرم افزار، دیروز ۲۷ مارس ۲۰۱۸ ارائه شد. به گفته تیم اختراع این برنامه در سپتامبر ۲۰۱۷، افزایش ترافیک زمانی اتفاق می‌افتد که «رانندگان طبق یک اصل روانشناسی، برای زودتر رسیدن به مقصد، یک مسیر مشترک را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل جریان ترافیک در یک محل، زیاد می‌شود.»
بدین ترتیب، فورد قصد دارد با استفاده از سیستم هماهنگی مدیریت ادغام و عبور (CMMP)، ارتباط بیشتری بین رانندگان و ترجیحات آنها ایجاد کند. تیم توضیح داد:

تراکم ترافیکی زمانی اتفاق می افتد که به علت ساخت و ساز یا تصادف، یک یا چند مسیر مسدود شوند. خطوط مسدود شده باعث کاهش سرعت وسایل نقلیه و طبق روانشناسی باعث افزایش ترافیک می‌شود. این اختراع توانایی وسایل نقلیه برای برقراری ارتباط و همکاری با یکدیگر برای سازماندهی کردن ترافیک را افزایش می‌دهد. خودروها با استفاده از توکن CMMP میتوانند برای مدیریت ترافیک با یکدیگر اتصال پیدا کنند و در حالت «کنترل هماهنگی کروز کنترل (CACC)» قرار گیرند. با این همکاری بین خودروها، هر راننده به عنوان یک فرد وارد جریان گروهی خواهد شد و می‌تواند ترافیک را کنترل کند.

فعلا در حال حاضر، فقط خودروهایی که مجهز به این نرم‌افزار هستند و آن را نصب کرده‌اند، میتوانند از این سیستم استفاده کنند. برای مثال اگر شما میخواهید از مسیری با ترافیک سبک‌تر عبور کنید، میتوانید با پرداخت توکن CMMP به راننده دیگر که در آن مسیر قرار دارد، اینکار را انجام دهید. همچنین رانندگانی که اجازه می‌دهند شما برای زودتر رسیدن از لاین آنها استفاده کنید، به عنوان پاداش توکن دریافت خواهند کرد. یا حتی اگر راننده‌ای خیلی عجله دارد و میخواهد خیلی سریع به مقصد برسد، میتواند درخواستی همراه با میزان مشخصی از توکن به رانندگان دیگر بفرستد و در صورت قبول درخواستش، میتواند سریع‌تر به مقصد برسد.

منبع
coindoo

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا