اخبار بیت کویناخبار عمومی

قطع همکاری ۴ بانک با ارائه دهنده فنلاندی سرویس‌های بیت‌کوین

پراسوس، ارائه دهنده‌ی فنلاندی سرویس‌های بیتکوین، تمام شرکای بانکی خود بجز یکی از آن‌ها را از دست داد. مدیر اجرایی پراسوس اخیرا فاش کرد که چهار بانک  S-Bank، the OP Group ، Saastopankki  و  Nordea Bank AB، دیگر به این شرکت سرویسی ارائه نمی‌دهند.

بر اساس وب‌سایت این شرکت، پراسوس به مشتریان خود سرویس‌های مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده، از جمله تسهیل در خرید و فروش بیتکوین را می‌دهد. بعد از قطع همکاری چهار بانک، این شرکت عملیات‌های خود را تنها با یک بانک می‌تواند ادامه دهد.

«هنری برید» مدیر اجرایی پراسوس، دلیل مشکلات بانکی این شرکت را به رشد فوق‌العاده‌ی اخیر در محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده مربوط دانست. او گفت:

« ما متوجه شدیم که رشد زیاد در حجم تراکنش‌های بین‌المللی، باعث آزار بانک‌ها شده است». او اخیرا به یک وب‌سایت خبری گفته بود که حجم تراکنش‌ها در سال ۲۰۱۷، نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن، ده برابر شده بود.

او همچنین نبود قوانین شفاف در صنعت ارزهای رمزنگاری شده را، به دلیل وجود ریسک‌های موجود در این صنعت، غیر قابل قبول خواند و گفت شرکت ما امیدوار است که رگولاتوری‌ها به زودی قوانین شفافی را تصویب کنند که باعث ایجاد اعتماد بیشتر در کسب و کارهای بیت‌کوین، بین موسسات مالی شود.

«هانا هیسکانن» یک مشاور ارشد در مرجع نظارت مالی فنلاند، عنوان کرد:

« مبادلات ارزهای رمزنگاری شده، در حال حاضر تحت قوانین ما است». او خاطر نشان کرد که مشکل شرکت پراسوس، مربوط به ارتباط این شرکت و بانک‌ها می‌شود.

رییس شرکت پراسوس گفت:

«ریسک موجود این است که قبل از آنکه بتوانیم حساب جدیدی بسازیم، آخرین حساب بانکی ما بسته شود. این مشکل ممکن است کسب و کار ما را به طور کلی مختل کند».

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا