اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

قوانین و دستور العمل‌های جدید کره جنوبی برای اکسچنج‌ها و بانک‌ها

کره جنوبی در رابطه با محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از افزایش مبادلات رمز ارزها و همچنین عدم وجود یک دستور العمل و راهنمای درست، بر آن شد تا قوانینی را تنظیم کند که صرافی‌ها و بانک‌ها متناسب با آن رفتار کنند.

در تدوین این قوانین و همچنین تسریع پیگیری دولت، درخواست بالغ بر 200 هزار نفر برای قانون گذاری بی تاثیر نبوده است.

دولت کره جنوبی دو مجموعه از دستورالعمل‌هایی که پیش تر قول آن را داده بود ارائه کرد که بطور خاص در رابطه با فشارهای قانونی رمز‌ارزها می‌باشد. همچنین به جزییات سیستم‌های نام واقعی برای نامشخص نبودن مبادلات رمز ارزها پرداخت.

دولت همچنین دستورالعمل‌های جلوگیری از پولشویی را برای خدماتی که بانک‌ها به صرافی‌های رمزارزها ارائه می‌کنند، منتشر کرد.

پیاده‌سازی اقدامات کریپتو

اطلاعیه موجود توسط Vice Chairman از کمیسیون خدمات مالی (FSC) و با محوریت Kim Yong-bum گردآوری شده است.

این سند شامل جزییات اقدامات ویژه دولت برای حذف گمانه زنی‌ها در مورد ارزهای مجازی می‌باشد که برای اولین بار در ۲۸ دسامبر مطرح شد. بعلاوه دولت همچنین دستورالعمل‌های ضد پولشویی را اعلام کرد که توسط واحد هوش مالی کره (FIU) تدوین شده است. در این راستا کمیسیون خدمات مالی تشکیل شد تا مبادلات تمامی بانک‌هایی که با کاربران Cryptocurrency در ارتباط اند را پیگیری کند.

فرآیند تبدیل به سیستم نام واقعی

یک بخش بزرگ از اقدامات خاص دولت، نگرانی در رابطه با سیستم جدیدی است که بستری فراهم می‌کند تا کاربران با نام واقعی و مجاز دولتی فعالیت کنند. این سیستم جایگزین عملکرد فعلی بانک ها در رابطه با صدور اکانت‌های مجازی خواهد شد. اکانت‌های مجازی که توسط بانک‌ها برای مشتریان اکسچنج‌های Cryptocurrency جهت دریافت و انتقال پول صادر می‌شود.

در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ سیستم نام واقعی برای کاربران Cryptocurrency جهت خدمات دریافت و انتقال ارزها فعال خواهد شد. در تاریخ مذکور اکانت‌های مجازی فعلی، همگی به نام واقعی تبدیل خواهند شد. ۶ بانک بزرگ کره Shinhan Bank, Nonghyup Bank, Kookmin Bank, Hana Bank, Gwangju Bank سیستم جدید را پیاده سازی خواهند کرد.

بر این اساس مشتریان می بایستی حسابی را در بانکی که خدمات اکانت مجازی برای تبادلات را فراهم میکند باز کنند.

اعضای جدید بعد از احراز هویت دقیق به سیستم اضافه خواهند شد.

Kim متذکر شد :

کاربرانی که حسابی در بانک (بانک‌های مجازی) ندارند قادر به استفاده از قابلیت‌های پرداخت نخواهند بود، اما می‌توانند انتقال یا withdraw را انجام دهند. افراد خارجی و زیر سن قانونی نمی‌توانند از سرویس انتقال و پرداخت نام واقعی استفاده کنند.

پولشویی و گزارش تراکنش های مشکوک

قبل از ژانویه 2018 واحد هوش مالی (FIU) و خدمات نظارتی مالی (FSS) بازرسی وسیعی را از 6 بانک بزرگ کشور انجام داد تا ازعملکرد بانک‌هایشان طبق تعهدات ضد پولشویی مطمئن شوند. متعاقبا واحد هوش مالی مجموعه ای از دستورالعمل‌های ضد پولشویی ارائه کرد.

اکسچنج‌های Crypto معمولا منابع خود را از بودجه کاربران جدا می‌کنند گرچه به گزارش Kyunghyang Shinmun بازرسی‌های دولتی نشان داده است که برخی اکسچنج ها سرمایه خود را از کاربرانی که در بانک‌ها حساب داشته اند تامین می‌کردند.

در برخی موارد سرمایه مشتریان به حساب‌های بانکی نمایندگان اکسچنج‌ها منتقل می‌شود. یکی از اکسچنج‌ها سرمایه خود را از کاربران خود از طریق 4 حساب بانکی در حساب شرکت جمع آوری کرد و 58.6 میلیون وُن از آن به دست آورد. مسئولین مالی متذکر شدند که این کار می‌تواند به اختلاس و کلاهبرداری منجر شود.

Hankook-Ilbo اعلام کرد که بانک‌ها می‌بایستی به بررسی اکسچنج‌ها و خدماتشان برای تراکنش‌های غیر معمولی بپردازند که با دستورالعمل‌ها مطابقت داشته باشد و اگر به پولشویی مشکوک بود معاملات و منابع مالی را  تایید نکنند.

اگر مبلغ معامله بیش از 10 میلیون KRW در روز باشد، یا بیش از 20 میلیون KRW به مدت 7 روز، و یا معاملات مکرر در یک زمان کوتاه رخ دهد، باید به صندوق پول و بازرسی، نظارت بر پول نقد گزارش شود. اگر مبادله دارای ریسک بالایی از پولشویی باشد یا نیاز به اطلاعات داشته باشد، بانک ممکن است معامله را خاتمه دهد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا