اخبار عمومی

هند نمی‌تواند کریپتوکارنسی‌ها را قانون‌گذاری کند

از زمانیکه بازار کریپتوکارنسی‌ها شروع به فعالیت کرده است، مقامات هندی در حال تلاش برای درک پدیده ارزهای رمزنگاری‌شده بوده‌اند. اما ناتوانی در درک کامل آن و کنترل آن، منجر به حالت نیمه محکوم شدن این تجارت شده است. در این سالها مقامات هند، بارها و بارها اعلام کرده‌اند که بیت‌کوین و بازار آن غیر قانونی است اما از طرفی هم تلاش می کنند تا از آن مالیات بگیرند. به تازگی هم اعلام کردند که هند نمی‌تواند برای بیت‌کوین قوانین تنظیم کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

کاملا مشخص است که کشور هند موضع مثبتی نسبت به این موضوع ندارد. چندین هشدار در مورد استفاده از آن‌ها صادر شده‌است، بسیاری از مقامات اعلام کرده‌اند که ارزهای رمزنگاری شده، غیرقانونی هستند. اما حقیقت امر این است که بیت‌کوین و بقیه کوین‌ها در این کشور، نه ممنوع شده و نه قانون‌گذاری شده است. ‌

گزارش ها حاکی از آن است که نقش‌های قانون گذاران مختلف تعیین شده‌است، اما یک چارچوب قانونی جامع هنوز مطرح نشده است. دو کمیته زیر نظر وزارت دارایی تلاش کرده‌اند تا قوانین را مشخص کنند. کمیته اول پیشنهاد کرده‌است که اجازه استفاده از آن‌ها در کشور را بدهند، در حالی که کمیته دوم هنوز در حال بررسی گزینه‌های مختلف روی میز است.

Shaktikanta Das، که در ماه آوریل سال گذشته ریاست این هیات را برعهده داشت، اکنون فکر می‌کند که تنظیم کریپتوکارنسی‌ها کار دشواری خواهد بود. او گفت:

«بدون توجه به مقررات، هندی‌ها در حال انجام معاملات از خانه‌های خود هستند. شما نمی‌توانید وارد هر خانه شوید تا چک کنید که چه کسی در این بازار فعالیت دارند.»
او اعلام کرد که با یک «چالش جدی» رو‌به‌رو هستیم و گفت: «بیایید بپذیرید که نمی‌توان این تجارت را قانون‌گذاری کرد.»

Das (رئیس سابق اداره مالیات و اداره امور اقتصادی) یک شخصیت مهم مالی در هند است و نظر او در خصوص تصمیم‌گیری‌ها در دهلی تاثیر زیادی دارد. در حال حاضر، Das یکی از اعضای کمیسیون مالی است که مامور بررسی وضعیت مالی دولت است. در ماه نوامبر او تا پایان سال ۲۰۱۸ به عنوان نایب‌رئیس هند در G۲۰ منصوب شد.

 قبلا، متخصص مالی دیگری در هند با اشاره به اینکه آن‌ها هیچ پایه دارایی ندارند در مصاحبه‌ای در بهار سال گذشته گفت:

واحد پول فیات در هند توسط بانک تضمین شده‌است در حالی که کریپتو‌ها اینطور نیستند. او همچنین استدلال کرد که هیچ ماده قانونی از تراکنش های رمزنگاری‌شده پشتیبانی نمی‌کند و به کریپتوکارنسی‌ها به عنوان یک «تهدید جدی برای ثبات مالی» هند و جهان توسعه‌یافته اشاره کرد.

Arun Jaitley، وزیر دارایی، گفت که دولت در دهلی همه اقدام‌های لازم برای حذف این ارزها از تامین مالی فعالیت‌های غیرقانونی انجام خواهد داد. در همین حال، بانک‌های تجاری اقداماتی را برای خنثی کردن تراکنش های مرتبط با کریپتو اتخاذ کرده‌اند و صرافی‌های این بازار را مورد هدف قرار داده اند. با این حال، دولت به نظر می‌رسد که مشتاق به تولید درآمد و سود شخصی است. به گزارش news.Bitcoin.com، اداره مالیات هند در ماه فوریه نامه‌ای به ۱۰۰،۰۰۰ نفر از سرمایه گذاران این بازار صادر کرده است.

علی‌رغم این فشار، بخش رمزنگاری هند به رشد خود ادامه می‌دهد. طبق مطالعه اخیر، مشاغل مربوط به رمزنگاری جدید در کشور تقریبا ۳۰۰ درصد در مدت ۶ ماه سال گذشته افزایش‌یافته است. یک نظرسنجی نشان داد که هندی‌ها نسبت به آینده این تکنولوژی در کشورشان خوشبین هستند. مردم عادی نیز راه‌های جایگزین برای بدست آوردن کریپتو از خارج کشور را پیدا کرده‌اند.

برخی متخصصان می‌گویند که تنظیم قوانین کریپتوکارنسی‌ها مانند بیت‌کوین سخت نیست، اما نوشتن آن‌ها به طور کامل عملی نیست. اگر دو یا سه کشور بزرگ مشروعیت آن را اعلام کنند، می‌توان بعد از آن نگاهی جدی به آن انداخت.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا