اخبار بلاکچین

هواوی و اولین گوشی هوشمند بلاک چینی

هواوی، تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند به دنبال ساخت یک گوشی با قابلیت بلاکچین در آینده است. این پروژه بسیار بلند پروازانه است اما برای بسیاری از افراد در دنیای امروزی معنای خاصی ندارد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

گوشی با قابلیت بلاکچین

در حالی که این کار برای هواوی یک رویکرد خلاقانه در دنیای گوشی‌های هوشمند است، این نوع از کسب و کار ممکن است برای بسیاری از مردم معنای خاصی نداشته باشد. با در نظر گرفتن اینکه هواوی سومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا است، هر تصمیمی در این خصوص بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گوشی‌های پشتیبانی کننده از فناوری بلاکچین هواوی می‌توانند اپلیکیشن‌های بلاکچین را اجرا کنند. این موضوع خیلی خلاقانه بنظر نمی‌رسد چرا که به طور مجازی تمام گوشی‌های هوشمند موجود می‌توانند اپلیکیشن‌های بلاکچین و کیف‌های پول ارزهای رمزنگاری شده را اجرا کنند. سوال بزرگتر این است که هواوی چگونه خود را در این مورد متمایز می‌کند، در حالی که به نظر می‌رسد این ایده نیازمند کار زیادی است.

این گوشی‌های جدید دارای سیستم‌ عامل Sirin هستند. هواوی می‌تواند توافق‌نامه‌های لازم را با آزمایشگاه سیستم‌ عامل Sirin به انجام برساند. سیستم‌ عامل Sirin برای اجرای اپلیکیشن‌های بلاکچین در اکوسیستم اندروید طراحی شده‌اند. این رویکرد دوگانه جالب به نظر می‌رسد اما زمانی ممکن است که کاربران به استفاده از آن علاقه نشان دهند.

با فرض اینکه این دستگاه به بازار بیاید، اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به طور رسمی وارد بازار بلاکچین خواهد شد. همان طور که در گذشته دیده بودیم، در حال حاضر علاقه بسیار کمی در استفاده از سیستم‌های عامل غیر از اندروید و iOS در بین کاربران دیده می‌شود.

به علاوه، باید در نظر گرفت که چه تعدادی از مردم به دنبال دسترسی به اپلیکیشن‌های بلاکچین از گوشی‌های هوشمند خود هستند. در حال حاضر این تقاضا خیلی کم به نظر می‌رسد. چرا که صنعت بلاکچین هنوز در مراحل بسیار ابتدایی توسعه خود است. تا زمانی که ما استفاده‌های واقعی از این فناوری را ندیده باشیم، تاثیرگذاری سیستم‌ عامل Sirin در خارج از دنیای ارزهای رمزنگاری شده بعید به نظر می‌رسد.

این خبر در زمان جالبی بیرون آمده است، چرا که آزمایشگاه Sirin نیز در حال کار روی گوشی هوشمند خود است که با نام Finney شناخته می‌شود. این گوشی در حدود ۱۰۰۰  دلار قیمت خواهد داشت که حتی از iPhone X نیز گران‌تر است. اما باید دید که این بازی چگونه پیش‌ خواهد رفت. اکنون ظاهرا تقاضایی برای گوشی‌های هوشمند با قابلیت بلاکچین وجود ندارد، اما همه چیز ممکن است عوض شود.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا