اخبار عمومی

وزارت امور مالی آلمان: به کریپتوکارنسی‌ها مالیات تعلق نمی‌گیرد

روز پنج شنبه، 1 مارس، وزارت امور مالی آلمان گزارش داد که بیت‌کوین تا زمانی که به عنوان وسیله پرداخت استفاده می شود، معاف از مالیات خواهد بود.
مقامات فدرال آلمان تصمیم خود را مبنی بر تصمیم دادگاه اروپا در سال 2015، که پیشتر برای همه اعضای اتحادیه اروپا تعیین شده بود، اتخاذ کردند.
دادگاه تصميم خود را با تصريح اينکه بیت‌کوین و دیگر کریپتوکارنسی‌ها يک روش قانونی پرداخت هستند، اعلام کرد:
«ارز‌های رمز‌نگاری‌شده یا به اصطلاح کریپتوکارنسی مانند بیت‌کوین، تا زمانیکه به عنوان روش پرداخت در نظر گرفته می‌شوند و ابزارهای جایگزین و قراردادی برای پرداخت توسط طرف‌های درگیر در معامله پذیرفته شده‌اند و هیچ هدف دیگری بجز این ندارند، شامل این قانون خواهند شد.»

طبق این تصمیم، تبدیل کریپتوکارنسی به ارز‌های فیات یا بالعکس به عنوان « دیگر خدمات مشمول مالیات» طبقه‌بندی می‌شود. بنابراین اگر شرکتی به عنوان واسطه این مبادلات فعالیت می‌کند (صرافی‌های آنلاین) مشمول مالیات نخواهد شد. تحت این شرایط، متصدیان بازارهای کریپتو می‌توانند معافیت مالیاتی نیز دریافت کنند، اگر خرید و فروش بیت‌کوین را کاملا به صورت واسطه و قانونی انجام دهند.
همچنین طبق این تصمیم هزینه های ماینرها نیز شامل مالیات نمی شود، زیرا بر پایه سیستمی داوطلبانه به آنها پرداخت صورت میگیرد.

این تصمیمات، آلمان را از آمریکا متمایز می‌کند، چرا که طبق نظر اداره مالیات داخلی آمریکا (آی آر اس) با بیت‌کوین مانند دارایی برخورد می‌شود، به این معنی که هر خرید با استفاده از بیت‌کوین به لحاظ فنی فروش ملک تلقی می‌شود و بنابراین مشمول مالیات نیز خواهد‌شد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا