اخبار اتریوماخبار بلاکچیناخبار عمومی

ویتالیک بوترین: کسپر و مقیاس‌پذیری بسیار نزدیک است

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، در سخنرانی‌اش در سنگاپور اعلام کرد که اجرای ساده کسپر که در حال حاضر توسط دو کلاینت اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار نزدیک است.

در حال حاضر کسپر در پایتون و جاوا اجرا می‌شود. او گفت: همه چیز به خوبی پیش می‌رود و ما انتظار داریم که در چند ماه آینده نود‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشند. وی افزود که امیدوارم بزودی، Go Geth و Parity نیز کسپر را اجرا کنند.
هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. او گفت: ما می‌خواهیم کمی تغییرات کوچک ایجاد کنیم و با محققان دانشگاهی در مورد تایید رسمی کار می‌کنیم. آن‌ها هم تغییرات کوچکی را پیشنهاد کرده‌اند.
با این حال او به جزئیات زیادی از قبیل اینکه چقدر می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید، پاداش ماینر‌های PoW چقدر خواهد شد، وضعیت سهام‌داران و… اشاره نکرده است.

او در زمینه شاردینگ (تقسیم شدن) گفت: ما نمی‌گوییم که یک راه‌حل مقیاس پذیری کامل ارائه دادیم. ما می‌گوییم ایده‌های بزرگی در اینجا وجود دارند و بهتر است همه آن‌ها را همزمان اجرا کنیم.
ویتایک همچنین به ایده پلاسما و شاردینگ اشاره کرد و گفت: تفاوت میان شاردینگ و پلاسما این است که اگر بلوک پلاسما نا‌معتبر باشد، یک مکانیزم خروج وجود دارد که در آن همه میتوانند پولشان را پس می‌گیرند، اما بلاکچین میتواند به مسیر خود ادامه یابد. در شاردینگ، این دو باهم درگیر هستند. پس اگر یک بلوک نامعتبر است، یعنی کل بلاکچین نامعتبر است. در نتیجه سیستم حتما به اندازه کافی اطمینان حاصل پیدا کرده که این اتفاق نخواهد افتاد.
با این حال کارهای زیادی در نسخه ساده شاردینگ میتواند انجام شود که در حال حاضر توسط چندین تیم در سراسر دنیا اجرا می‌شود، بنیاد اتریوم و سه گروه دیگر.

شما احتمالا با ایده کلی آشنا هستید. آنچه که ممکن است در اینجا جدید باشد، این است که گره‌ها نمی توانند تصمیم بگیرند کی و چطور جدا شود، آنها به طور تصادفی به یک شارد اختصاص داده می شوند.
بوترین گفت که مقیاس‌پذیری اهمیت اولیه، حتی مهم‌تر از PoS است. در حال حاضر هدر رفتن برق هم در ماینینگ موضوع مهمی است که باید متوقف شود اما اگر مقیاس پذیری نباشد، همه سیستم زیر سوال می‌رود. بنابراین من واقعا معتقدم که ما به مقیاس پذیری نیاز داریم تا مردم بتوانند از برنامه‌های بلاکچین استفاده کنند.
او تاکید کرد که بنیاد اتریوم بیشتر بر روی تحقیقات متمرکز است. ما مثل کمپانی اپل نیستیم که یک محصول آماده را راه‌اندازی و وارد بازار کنیم. ما سعی نمی‌کنیم انحصاری کار کنیم به غیرمتمرکز بودن اعتقاد داریم.

سخنرانی او با تشویق همه به مشارکت در کار و اجرای پروتکل کدباز به پایان رسید. اگر فکر می‌کنید شما می‌توانید این کار را انجام دهید، میتوانید در این پروژه همراه شوید.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا