اخبار بلاکچیناطلاعیه صرافی

پرداخت پول‌های دزدیده شده ی Coincheck به کاربران

طبق گزارشی که در ۱۲ مارس منتشر شده است، صرافی Coincheck شروع به بازپرداخت NEM به کاربرانی کرده است که در هک ۲۶ ژانویه متضرر شده اند. حدود 534 میلیون دلار NEM در این تاریخ توسط هکرها به سرقت رفت.
در 8 مارس، Coincheck اعلام کرده بود که به زودی شروع به پرداخت پول مشتریان خواهد کرد. این پرداخت به ین ژاپن، با نرخ حدود 88.5 ین (حدود 0.83 دلار) و با کوین NEM خواهد بود.

مرکز خدمات مالی ژاپن برای رسیدگی به این هک‌ها، از پانزده صرافی کریپتوکارنسی که رجیستر نشده بودند، بازرسی‌هایی انجام داد. در نتیجه بازرسی‌ها، دستور اجرای بهبود امنیت را به هفت‌ تا از این صرافی‌ها از جمله Coincheck را داد.

این اکسچنج در بیانیه اعلام کردند:

ما اقداماتی را با دقت بسیار انجام می‌دهیم و این موضوع را خیلی جدی می‌گیریم و به شدت بر روی بازتاب آن تمرکز خواهیم کرد. استراتژی مدیریت داخلی و سیستم کنترل مدیریت را مورد بازبینی قرار خواهیم داد تا بتوانیم به طور کامل از مشتریان محافظت کنیم.

هک شدن این مقدار NEM از Coincheck شاید به دلیل امنیت کم کیف پول مورد استفاده این اکسچنج است و به همین دلیل هکرها موفق به سرقت کلیدی خصوصی و دزدیدن پول ذخیره شده در آن شدند.
علاوه بر این، یک مجله اخبار محلی نوشت که ایمیل‌های آلوده به ویروس چند هفته قبل از حمله به چندین تن از کارکنان Coincheck فرستاده شدند، و شاید سیستم پست الکترونیکی کارمندان اجازه  دسترسی به کلید خصوصی را به وجود آورده است. پس از فرستادن و باز کردن ایمیل های مخرب، سیستم Coincheck شروع به برقراری ارتباط با سرویس های خارجی مستقر در اروپا و ایالات متحده بدون مجوز کرده و این ارتباط تا نیمه شب 25 ژانویه ادامه پیدا کرد. در ساعات اولیه 26 ژانویه با خارج شدن NEM از کیف پول‌ها این ارتباط هم قطع شده. با ردیابی پول‌های دزدیده شده متوجه شدند پول ها به دو صرافی کانادایی و ژاپنی Zaif انتقال پیدا کرده است.

اواسط فوریه، دو تن از سرمایه‌گذاران به دلیل اینکه این صرافی اجازه برداشت پول را نمی‌داد، شکایتی تنظیم کردند و به دادگاه ارائه دادند. بعد از آن هم ۱۳۲ نفر از کاربرانی که پول آنها دزدیده شده بود، طی شکایت دیگری خواستار بازگشت پول خود به مبلغ ۲۲۸ میلیون ین (دومیلیون دلار) شدند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا