اخبار بیت کویناخبار عمومی

کلاهبرداری ۵۰‌ میلیون دلاری بیت‌کوین و پیگیری آن توسط پلیس آفریقای جنوبی

۲۷،۵۰۰ نفر بیت‌کوین های خود را در یکی از بزرگترین کلاهبرداری هایی که در آفریقای جنوبی اتفاق افتاده است، از دست داده اند. مقامات آفریقای جنوبی در حال انجام تحقیقات گسترده برای شناسایی عاملان این تقلب می‌باشند.

گزارش شده است که سرمایه گذاران مقادیر مختلفی از ارزهای رمزنگاری شده خود را در یک کیف پول واحد متعلق به یک گروه سرمایه گذاری به نام  Bitcoin BTC Global سپرده گذاری کرده‌اند. این شرکت به کاربران خود وعده ۱۴ درصد سود هفتگی را داده بود.

کاپیتان لوید راموخا، سخنگوی اداره تحقیقات جرمی تأیید کرد که مقامات سعی دارند مجرمانی را که این کلاهبرداری را طراحی کرده اند، شناسایی کنند، زیرا آنها قوانین خدمات مالی و مشاوره مالی را نقض کرده اند.

محققان ادعا کرند با وجود اینکه شمار اندکی از سرمایه گذاران در مراحل ابتدایی درآمد خوبی را از این طریق به دست آوردند، ولی هزاران نفر پس از آنکه شرکت در ماه فوریه منحل شد، تمام داراییشان را طی این پونزی از دست دادند، برخی از این قربانیان کسانی میباشند که تمامی زندگی خود را فروخته اند و در این سرمایه گذاری شرکت کرده اند.

مایکل بولوئیس، محققی که تخصص وی در مورد جرایم اقتصادی است، اعلام کرد امور قربانیان طبق قانون مورد بررسی قرار خواهد گرفت. او همچنین به افرادی که پول خود را در این طرح از دست داده اند، توصیه کرد تا پرونده های این تقلب را با طرح شکایت در ایستگاه های پلیس باز کنند، زیرا این امر به روند تحقیق کمک خواهد کرد.

این حادثه این حقیقت را تایید می کند که کلاهبرداران از مزیت ناشناس بودن معاملات کریپتوکارنسی در جهت کلاهبرداری های خود بهره میبرند.

بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس که درباره مفید بودن ویژگی ناشناس بودن بیت‌کوین شک دارد، گفته است که ویژگی ناشناس بودن معاملات بیت‌کوین مانع جلوگیری دولت در مقابله با پولشویی، تامین مالی فعالیتهای تروریستی و فرار از پرداخت مالیات خواهد شد.

در تلاش برای جلوگیری از وقایع مشابه، کشورهایی نظیر چین و کره جنوبی معاملات بیت کوین به صورت ناشناس را ممنوع کرده اند و قوانینی را تصویب کرده اند که شرکت های تجاری و اکسچنج ها مشتریان خود را احراز هویت کنند. این قوانین جهت حمایت از سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا