اخبار عمومی

چین در صدد مسدود کردن حساب های اکسچنج های این کشور در شبکه های اجتماعی

رگولاتورهای چین شروع به مسدود کردن حساب‌های رسانه‌های اجتماعی متعلق به صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده، کرده است. به گزارش  Caixin در پکن مقامات محلی، پلت فرم اجتماعی وی‌چت را مجبور کرده اند تا حساب های متعلق به صرافی‌ها را مسدودکنند و توانایی تجارت در کریپتوکارنسی را محدود کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

به گزارشCCN ، برخی سرمایه گذاران به Caixin گفتند که آن‌ها هنوز قادر به دسترسی به پلت‌فرم‌های خارجی هستند و بسیاری از کاربران از روش‌های OTC یا P2P برای مبادلات خود استفاده می‌کنند.
در نتیجه مقامات، نظارت بر ترافیک اینترنت را آغاز کردند. بنا بر گزارش‌ها ، مقامات پیشنهاد کرده‌اند که بانک‌ها باید خدمات خود به مشتریانی که در کریپتوکارنسی تجارت می‌کنند به دلیل جلوگیری از طرح‌های هرمی، پولشویی و سایر فعالیت‌های تقلبی که دولت به دارایی‌های رمزنگاری‌شده نسبت داده‌است، به حالت تعلیق درآورند. این حرکت نشان می‌دهد که قانون گذاران تمایل دارند تا صنعت تجارت کریپتوکارنسی داخلی را که زمانی بر بازار جهانی حاکم بود خفه کنند. هنوز مشخص نشده حساب کدام صرافی‌ها در وی‌چت بسته شده است.

قابل ‌ذکر است که این اقدام برای محدود کردن تجارت به دنبال گزارشی است که یکی از اعضای رده بالای کنفرانس مشاوره سیاسی خلق چین، CPPCC  داده است. او درخواست ایجاد یک پلت فرم تجاری ارز دیجیتال که توسط دولت کنترل شود را داد. البته مشخص نیست اگر این صرافی راه‌اندازی شود، کریپتوکارنسی‌های موجود در لیست آن باشند یا نه.

مقامات چینی پتانسیل فن‌آوری بلاکچین را در هفته‌های اخیر مورد ستایش قرار داده‌اند، البته اعتقاد دارند که این شبکه‌های غیر متمرکز باید محدود بوده و همواره بر روی یک بنیاد متمرکز ساخته شوند.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا