اخبار عمومیاخبار بلاکچین

کلاهبرداری فروشنده‌ای در eBay از طریق کیف پول‌های کاغذی

کیف پول کاغذی همیشه به عنوان یک راه حل عالی برای ذخیره آفلاین کریپتوکارنسی‌ها در نظر گرفته شده‌است. این کیف پول‌ها مناسب هستند و می توانند در عرض چند دقیقه آماده شوند. به دلایلی، مردم هنوز کیف پول کاغذی از پیش تولید شده در سیستم عامل هایی مانند eBay را خرید‌و‌فروش می‌کنند. واضح است که این یک فاجعه است و قطعا میتواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.

در تئوری هیچ دلیلی وجود ندارد که به شخص دیگری اجازه دهیم یک کیف پول کاغذی برای ما بسازد. شاید روند آن بسیار شفاف و ساده باشد، اما ممکن است خطرات زیادی را به همراه داشته‌باشد. با توجه به اینکه چگونه کلید خصوصی و عمومی کیف پول در این فرایند تولید میشود، هیچ تضمینی نیست که اگر شخص ثالثی برای شما اینکار را انجام دهد، یک کپی از اطلاعات شما برای خودش ذخیره نکند. در برخی موارد دیده شده که کاربرانی که از کیف پول کاغذی از قبل تولید شده استفاده میکنند، سابقه تراکنش‌ها و حساب خود را از دست بدهند.

با نگاهی به پلت فرم eBay، به نظر می رسد تعداد زیادی از مردم در حال فروش کیف‌های کاغذی هستند. حتی برخی از فروشندگان، مانند BitcoinTalk، که به نظر میرسد قانونی فعالیت میکنند، معمولا با گذر زمان خود را نشان میدهند. دنیای کریپتوکارنسی پر است از مزدوران و دزدان. اعتماد هرگز نباید آزادانه داده شود، بلکه باید به دست بیاید. از کیف پول‌هایی که تا بحال این فروشنده،  BitcoinTalkفروخته است، ۸ بیت‌کوین دزدیده شده‌است. منطقی‌ترین توضیح این است که این دزدی توسط خود او انجام شده‌باشد. البته این تعداد فقط برای بیت‌کوین است و این فروشنده کیف پول‌های دیگری نیز ارائه میدهد، پس این رقم قطعا بیشتر است.

با اینکه خود افرادی که این کیف پول را خریداری کرده اند هم سرزنش می شوند، این نوع اقدام نباید بدون مجازات بماند. آیا خریداران قادر به ارسال هر گونه اتهامات علیه فروشنده خواهند بود یا خیر؟ بعید است که شرکتeBay  اقدامی در این زمینه انجام دهد چرا که از قبل اعلام کرده بود که موضع مثبتی نسبت به کریپتوکارنسی‌ها ندارد.

بزرگترین نتیجه از این اتفاق این است که مردم هرگز نباید به کیف پول کاغذی تولید شده توسط شخص دیگری اعتماد کنند. حتی اگر آن را به صورت رایگان دریافت کنند، هرگز نباید برای ذخیره مقدار زیادی از وجوه از آن استفاده کنند. راه‌های مختلفی برای ایجاد یک کیف پول کاغذی به گونه‌ای امن و بدون تکیه بر هیچ شخص ثالث وجود دارد. انجام این کار به صورت آفلاین همیشه بهترین مسیر است.
متأسفانه، با هجوم کاربران کریپتوکارنسی تازه کار، برنامه های غیرقانونی این چنینی به رشد خود ادامه خواهند‌داد. تا زمانی که مردم قبل از خرید بیت‌کوین یا آلتکوینها تحقیق کافی نکنند، کلاهبرداری مثل این هرگز به زودی ناپدید نخواهد‌شد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا