اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

گروه Monex با مبلغ ۳۳ میلیون دلار، اکسچنج Coincheck را می‌خرد

مدتی بود شایعاتی در مورد واگذاری صرافی کوین‌چک (coincheck) به تیم مونکس (Monex) شنیده می‌شد اما در نهایت این خبر رسما اعلام شد. این تیم قصد دارد صرافی کوین‌چک را با قیمت ۳۳.۵۹ میلیون دلار خریداری کند. قیمت اعلام شده خیلی از آنچه همه فکر می کردند پایین‌تر بود اما با توجه به مشکلاتی که این صرافی در مدت اخیر داشته، همه کنجکاو خواهند بود تا ببینند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تغییراتی در پلت‌فرم این اکسچنج ایجاد خواهد شد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

مونکس

سال ۲۰۱۸ یکی از سال‌های سخت برای این صرافی ژاپنی بوده‌است. با اینکه این شرکت محبوبیت نسبتا خوبی در ژاپن دارد، هک شدن ۵۰۰ میلیون NEM که در اوایل سال جاری اتفاق افتاد، ضربه بزرگی به این تیم وارد کرد. همه فکر می‌کردند با این اتفاق، این صرافی ورشکست خواهد شد، اما کار به آنجا نرسید. شرکت، پول تمام مشتریان آسیب‌دیده را از جیب خود بازپرداخت کرده و نشان داد که این پلتفرم بسیار به کار خود متعهد است.

کوین‌چک
متاسفانه بازپرداخت این پول‌ها تنها بخشی از مشکل این صرافی بود. بعد از سرقت، فشارهای قانون‌گذاری بیشتر شد و بسیاری از کاربران استفاده از این صرافی را متوقف کردند.

اگرچه مقداری که تیم مونکس پیشنهاد داده کم به نظر می‌رسد، اما واضح است که شرکت قصد ندارد پول بیشتری بابت مالکیت کامل این صرافی بپردازد. با توجه به مسائل و بررسی‌های اخیر کوین‌چک، به نظر می‌رسد که این یک پیشنهاد منصفانه باشد و همه چیز در نظر گرفته شده است. اجرای این قرارداد در روز ۱۶ آوریل با استعفا مدیر عامل Coincheck نهایی می‌شود، البته او در هیات‌مدیره باقی خواهند ماند.

مونکس

 همانطور که انتظار می‌رفت، این خبر ارزش سهام گروه مونکس را ۲۰ درصد افزایش داد و نشان داد که سرمایه‌گذاران ژاپنی هنوز به بازار ارزهای رمزنگاری‌شده علاقه‌مند هستند. با این تغییرات هنوز کاملا مشخص نشده، برای مشتریان هم چیزی عوض خواهد شد یا خیر.
در نهایت می‌توان گفت این خبر خوبی برای این صرافی به حساب می‌آید. Coincheck از مارس ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ حدود ۴.۴ میلیارد دلار درآمد خالص داشته که با وجود همه اتفاقات رقم مناسبی به نظر می‌رسد.

نظر شما راجع به این واگذاری چیست؟ آیا دوباره مشتریان اعتماد لازم برای سرمایه‌گذاری در این صرافی را پیدا خواهند کرد؟

منبع
themerkle

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا