اخبار بلاکچین

۱۷ میلیون بیت کوین استخراج شد و فقط ۴ میلیون دیگر باقیست!

براساس اطلاعات بدست‌آمده از statoshi.info، روز ۲۶ آوریل سال ۲۰۱۸ تعداد کل بیت کوین‌های استخراج شده به ۱۷ میلیون رسید. تعداد کل بیت کوین ها در طرح ساتوشی ۲۱ میلیون است. بنابراین فقط ۴ میلیون بیت کوین دیگٰر، یعنی حدود ۱۹ درصد از کل بیت کوین‌ها برای استخراج باقی مانده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

آخرین باری که تعداد کل استخراج به یک میلیون رسیده بود، در اواخر نوامبر سال ۲۰۱۶ بود. پروتکل بیت کوین طوری طراحی شده است تا با گذر زمان، سرعت استخراج هم کند شود. هر ۲۱۰۰۰۰ هزار بلوک هم پاداش استخراج نصف می‌شود. با این اوصاف، نرخ ایجاد بیت کوین های جدید روز به روز کاهش می‌یابد. اگر طرح ساتوشی پابرجا بماند و هر بلوک متوسط زمان ۱۰ دقیقه برای تولید وقت بگیرد، آخرین بلوک و آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج خواهد شد.

این طرح طبق گفته ساتوشی، درست مانند استخراج فلزاتی مانند طلا و نقره برنامه ریزی شده است. در استخراج طلا هم هرقدر طلای بیشتری از زمین بیرون کشیده شود، نایاب تر خواهد شد و مقدار آن کمتر خواهد شد.
درست دو روز پیش، تیم دراپر اعلام کرد که بیت کوین نه تنها مقوله‌ای « بزرگ‌تر از اینترنت »است، بلکه حتی « بزرگ‌تر از اتفاقی است که در دوران رنسانس افتاد». در آغاز ماه آوریل، او پیش‌بینی کرد که بیت کوین در عرض چهار سال  به ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر یک کوین خواهد رسید.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
8 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا