اخبار بیت کوین

خرید ارزهای دیجیتال، آرزوی بزرگ مردم آفریقای جنوبی!

۳۸ درصد از مردم آفریقای جنوبی علاقه دارند که در ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری می کردند. نهاد مالی Old Mutual از بررسی میزان دارایی‌ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه ارزهای دیجیتالی در سال ۲۰۱۸ در آفریقای جنوبی خبر داد. بررسی های صورت گرفته اذعان دارد که ۳۸ درصد از شهروندان کشور آفریقای جنوبی که دومین اقتصاد قدرتمند در بین کشورهای آفریقایی را دارا هستند، آرزو دارند که در این تجارت دیجیتالی سرمایه گذاری می کردند. این تحقیق همچنان نشان داد که ۷۱ درصد از شهروندان نظر مساعدی نسبت به پدیده ارزهای دیجیتالی دارند، آنگونه که این جمعیت باور دارند که با ارزهای دیجیتالی می توان پول بسیار زیادی بدست آورد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

براساس بررسی ها، در حدود ۶۰ درصد از جمعیت مردم آفریقای جنوبی اطلاعاتی درباره ارزهای دیجیتالی ندارند. این تحقیق نشان می دهد که تنها ۴ درصد از مردم این کشور مشغول به فعالیت در این حوزه هستند و از بالاترین سطح آگاهی برخوردارند. این بررسی آمارهای دیگری ارائه می‌دهد از جمله اینکه در حدود ۱۷ درصد از مردم آگاهی کمی از ارزهای دیجیتالی دارند و ۱۹ درصد به تازگی با این پدیده آشنایی پیدا کرده اند.

براساس اطلاعات بدست آمده از Google Trend در رابطه با سرچ  Bitcoin در ۱۲ ماه گذشته، آفریقای جنوبی بالاترین سطح علاقه و جستجو را در رابطه با ارز دیجیتالی دارد.

CCN در ماه می سال ۲۰۱۸ گزارش داد که بررسی اجمالی صورت گرفته توسط نهاد Mybroadband در آفریقای جنوبی حاکی از آن است که در حدود ۵۰ درصد از مردم این کشور که تاکنون اطلاعات کافی در زمینه ارزهای دیجیتالی نداشتند؛ تصمیم به سرمایه گذاری در این تجارت جهانی دارند. CCN بیان داشت که :

 بر اساس نتایج بدست آمده ۵۰ درصد از مردمی که هرگز فعالیتی در این حوزه نداشته اند تصمیم بر سرمایه گذاری در تجارت ارزهای دیجیتالی و همچنین تکنولوژی سخت افزاری این حوزه در سال ۲۰۱۸ گرفته اند.

به دلیل محبوبیت زیادی که ارزهای دیجیتالی در آفریقای جنوبی نسبت به دیگر کشورهای قاره آفریقا دارند، نهاد مالیاتی این کشور از کاربران این حوزه خواسته است تا میزان درآمد و دارایی خود را در فرم های مالیاتی درج کنند. بدین ترتیب هرگونه فعالیت های مالیاتی در این حوزه واجد شرایط مالیات در کشور آفریقای جنوبی می شود.

SARS در این رابطه اذعان دارد که ارزهای دیجیتالی دارایی مجازی هستند و بحث اعمال شرایط مالیاتی بر چنین دارایی دشوار است. اما نهاد مالیاتی این کشور دستور العملهای گوناگونی برای نحوه پرداخت مالیات کاربران تجارت دیجیتالی ارائه داده است. به طور مثال کاربرانی که در حوزه استخراج ارزهای دیجیتالی در آمد دارند، دارایی آنها به مثابه ذخیره‌ی مالی قلمداد شده و زمانی که این ذخیره تبدیل به اسکناس و یا فروخته شود، به آنها مالیات تعلق خواهد گرفت.

فرانکو گروئپ به عنوان نماینده دولت آفریقای جنوبی در خزانه بانک مرکزی این کشور با SARS هم عقیده است و اذعان دارد که:

بانک مرکزی، ارزهای دیجیتالی را به مانند ارزهای رایج نمی بیند، زیرا در سیستم بانکداری نمی گنجند. خزانه بانک مرکزی آفریقا این ارزها را در دسته توکن های دیجیتالی قلمداد می‌کند.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا