اخبار بلاکچیناخبار عمومی

۴ میلیارد دلار در‌آمد در سال گذشته برای شرکت ماینینگ Bitmain

تحلیلگران برنشتاین هفته گذشته گزارش دادند که شرکت بزرگ چینی استخراج بیت‌کوین، Bitmain، که از ASIC ها برای ماین استفاده میکند سال گذشته حدود 3 تا 4 میلیارد دلار درآمد داشته‌است.
Bitmain تنها بازیکن اصلی در این صنعت نیست و شرکت‌های زیاد دیگری به دنبال درآمدزایی از این تکنولوژی هستند. Bitmain به دلیل عملکردی بر خلاف اصول غیرمتمرکز، یک شرکت بحث برانگیز است.
اگر آمار و ارقام برنشتاین دقیق باشند، Bitmain در سال گذشته به میزان شرکت Nvidia سود کرده است. افراد کمی خارج از فضای کریپتوکارنسی حتی اسم Bitmain را شنیده‌اند. برنشتاین محاسبه کرده بود که سود Nvidia در سال ۲۰۱۷ به ۳ میلیارد دلار رسیده‌است، اما اشاره می‌کند که ۲۴ سال طول کشیده است تا این شرکت به این سطح سود برسد؛ Bitmain در عرض چهار سال به این میزان دست یافته‌است. جای تعجب نخواهد بود اگر مدیران این شرکت در فهرست جدید ثروتمندترین Forbes حضور داشته‌باشند، با این حال بنیانگذاران این شرکت قطعا قبل از ورود به این بازار نیز افراد ثروتمندی بوده‌اند.
یکی از دلایلی که Bitmain اینقدر سودآور بوده‌است این است که می‌تواند قیمت سهام خود را در واکنش به افزایش قیمت بیت‌کوین افزایش دهد، در حالی که هزینه‌های تولید مثل سابق باقی مانده‌است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

این گزارش پیش بینی کرده است که Bitmain در سال جاری سلطه خود بر فعالیت ماینینگ را افزایش خواهد داد و می گوید: « به احتمال زیاد این شرکت منجر به تولید سری Cryptocurrency ASIC خواهد شد و برخی از تراشه های خود را به 10 نانومتر و حتی 7 نانومتر مجهز خواهد کرد. این شرکت در سال 2018 یکی از پنج کمپانی فعال خواهد بود.»

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا