اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

حدود ۹۰ درصد صرافی ها خواستار قانون گذاری هستند!

شرکت Mistertango، شرکت پرداخت رمزنگاری در لیتوانی، یک مطالعه را منتشر کرده است که نشان می دهد ۸۸ درصد از صرافی ارزهای دیجیتالی، خواستار قانون گذاری هستند. این مطالعه بر اساس پاسخ ۲۴ صرافی دیجیتالی در سراسر جهان، با حجم معاملاتی روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار انجام شد. بر خلاف ادراک عمومی پاسخ ها نشان دهنده یک صنعت است که می خواهد بخشی از نظام رسمی باشد.

این مطالعه نشان می دهد که ۸۸ درصد صرافی های ارزهای دیجیتالی، خواستار قانون گذاری هستند، زیرا معتقدند که  این امر می تواند قیمت ها را تثبیت و سطح اطمینانی ایجاد کند که بازار برای مدتی تجربه نکرده است. گریریلیوس بیلیکستیس، مدیر فروش Mistertango، اذعان کرد که بازار نیاز به مقررات بیش از هر زمان دیگری دارد، چرا که سطح ثبات مورد نیاز را در راستای رضایت سرمایه گذاران ایجاد می کند.

این صنعت برای مقررات تلاش بسیار می کند، پاسخ از طرف شرکا نیز این را نشان می دهد. عدم اطمینان بزرگترین ترس است و مقررات برای تامین ثبات مورد نیاز بسیار مهم است. متأسفانه هیچ توافق نظارتی در سراسر جهان و یا در شکل دیگر وجود ندارد. برای حرکت ارزهای دیجیتالی در راستای گسترش و کسب مقیاسی همه گیر آنگونه که ارزهای رایج دارا هستند، نیازمند انسجام، توجه و مقررات کامل و جامع هستند. بنابراین، مقررات یک کاتالیزور خواهد بود، نه یک مهار کننده برای توسعه این بازار.

مقررات می‌تواند برخی از تهدیدها را که در گذشته در بازار رخ داده است، حل کند، اما برخی از اینکه دخالت سنگینی همچون نهادهای قانون گذار بازار را به کلی از بین ببرد می هراسند. هفتاد درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که معتقدند “تنظیمات بیش از حد سختگیرانه، بزرگترین تهدید برای ارزهای دیجیتالی است.” ما شاهد سناریوهایی بودیم که رگولاتورها باعث کاهش شدید قیمت در صرافی ها شده اند، این نظریه در آسیا بسیار عمومیت دارد، زیرا با توقف تجارت در گذشته شاهد نوسانات بسیار شدیدی در قیمت ها بوده ایم.

الکساندر لاتسکویچ – مدیر عامل CEX.IO – یکی ازمعتبرترین صرافی های بازار ارزهای دیجیتالی معتقد است که بازار در زمانی که قانون گذاری شود رشد و بلوغ بهتری خواهد داشت.

او اذعان کرد که:

تا به حال، صنعت در مورد مقررات سخن نگفته است. به طور گسترده ای تصریح شده است که شرکت های رمزنگاری می خواهند از محیط دارای قانون اجتناب کنند، اما این از حقیقت به دور است. این صنعت کاملا آگاه است که مقررات به بلوغ بازار منجر خواهد شد و مطمئن است که کسب و کارها از مشکوک بودن به استفاده غیر قانونی از ارزهای دیجیتالی جلوگیری می کنند. 

در حالی که ناشناس بودن – و یا در مورد اکثر ارزهای دیجیتالی، نام مستعار – یکی از بزرگترین جذابیت های بازار بوده است، ۵۵٪ از پاسخ دهندگان مایل به روشن کردن مشتریان در سیستم عامل خود با استفاده از چک های KYC / AML هستند، همانطور که در سیستم مالی سنتی به عنوان یک پیشنهاد برای رفع فعالیتهای غیر قانونی در این زمینه صورت می گرفت. بعضی از پاسخ دهندگان بر این باورند که بانک ها زمانی که برای پذیرش ارزهای دیجیتال می آیند، جبهه خود را نگه می دارند. تقریبا ۴۰ درصد از صرافی های دیجیتالی در این مطالعه معتقدند:

کاهش موانع در فعالیت های سرمایه گذار در حوزه ی ارزهای دیجیتالی توسط بانک ها، پذیرش  این پدیده را بهبود می بخشد.

این امر یکی از عواملی اصلی پذیرش ارزهای دیجیتالی در کره جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای تجارت ارزهای دیجیتالی است.

بانک Shinhan – دومین بانک بزرگ در کشور – صرافی های محلی را با حساب های بانکی مجازی فراهم می کند، که معامله گران همچنین می توانند بدون نیاز به استفاده از حساب واقعی بانکی خود، از آنها استفاده کنند. پاسخ دهندگان معتقدند تغییر در دیدگاه بانک ها تأثیر زیادی بر پذیرش جهانی ارزهای دیجیتالی خواهد داشت، اما این امر تنها با قانون گذاری این صنعت دست یافتنی است.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا