اخبار آلتکویناخبار بیت کوین

سلطنت بیت کوین؛ ۹۰٪ آلتکوین ها می‌میرند

تد راجرز – رییس Xapo – اخیرا در مورد رکود و کاهش ارزش ارزهای دیجیتال صحبت کرد، وی معتقد است که این رکود برای از بین رفتن ۹۰ درصد آلتکوین های بازار کافی است و باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود. بدین صورت فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران برای خرید بیت کوین به وجود خواهد آمد.

اگر ۹۰ درصد آلتکوین ها از بین بروند، ارزش بازار و سلطه بیت کوین به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد، هرچند انتظار می‌رود که بیت کوین نسبت به ۱۰ درصد آلتکوین های باقی مانده، بخش عمده ای از بازار را در دست خود داشته باشد. راجرز در پیشبینی خود اعلام کرد که بجز بیت کوین، ارز دیجیتالی دیگری پس از این رکود باقی نخواهد ماند.

آیا افزایش فعلی سلطه بیت کوین به علت شکست آلتکوین ها است؟

این کاهش قیمت در آلتکوین ها منجر به تسلط بیت کوین در کل بازار ارز دیجیتال شده است. برای اولین بار در سال ۲۰۱۸، سلطه بیت کوین از ۵۰ درصد عبور کرده است. کاهش قیمت آلتکوین ها با کاهش ادامه دار قیمت اتریوم شروع شده است، زیرا اکثر ارزهای دیجیتالی که از طریق ICO ها در سال گذشته راه اندازی شده اند مبتنی بر شبکه بلاک چین اتریوم می‌باشند.

در حالی که این امر ممکن است تنها دلیل افزایش سلطه بیت کوین نباشد، اما باید به آن توجه کرد. تسلط بیت کوین تنها زمانی می تواند زیاد شود که حجم بازار آن افزایش یابد و این امر فقط از طریق افزایش خرید بیت کوین یا کاهش خرید رقبای آن امکان پذیر است. در نهایت، ICO های ناکارآمد و جعلی نقش مهمی در این امر دارند، بنابراین اینکه آلتکوین های شکست خورده کمک به تقویت سلطه بیت کوین ها می‌کنند، به هیچ وجه انتزاعی نیست.

اگر پیش بینی های راجرز درست باشد، حذف ۹۰ درصد از آلتکوین ها باعث کاهش قیمت بیت کوین می‌شود. صادقانه بگویم امید زیادی نیز از دست خواهد رفت و در واقع خرید بیت کوین بسیار کم می‌شود. بر خلاف بیانیه وی، موضوعی که باید در نظر داشته باشیم این است که در بازاری که ۹۰ درصد ارزهای دیجیتال از بین رفته اند، محبوبیت آن ها کاهش یافته، تمایل به خرید آنها افت پیدا کرده و امیدها از بین رفته اند، چگونه قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار بر خواهد گشت؟

اگر این اتفاق بیافتد (بدیهی است که این امر واضح نیست)، خرید بیت کوین با قیمت پایین، بدترین کاری است که انجام می‌دهید، زیرا در این صورت قیمت بیت کوین پایین تر خواهد آمد.

منبع
cryptodaily

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا