اخبار بلاکچیناخبار عمومی

تهدید یا حمایت؛ افزایش ۹۰ هزار دستگاه ماینینگ توسط بیت مین!

تیمی متشکل از پرسنل بیت مین به سمت مناطق دور افتاده چین حرکت کرده اند. هدف این تیم افزایش ۹۰ هزار دستگاه ماینینگ به ۱۲۰ هزار دستگاه موجود این شرکت می‌باشد تا باعث افزایش هش ریت استخر ماینینگ BitcoinABC نسبت به رقبا شوند.

طی گزارش اخبار محلی، نیمی از کارکنان بازاریابی بیت مین به شین جیانگ فرستاده شده اند تا با اپراتورهای استخراج محلی آنجا در مورد استفاده از تجهیزات صحبت کنند. اما مجموعه ماینینگ آنها در پکن از توضیح در مورد این موضوع خودداری کرد.

آنها با تمام مزارع ماینینگ در این منطقه صحبت کرده اند و از آنها خواسته اند تا ۵ هزار دستگاه برای هر مزرعه بکار برند. برخی از این مزارع فضای کافی ندارند و ممکن است بخشی از این تیم به مغولستان فرستاده شوند.

استخر ماینینگ انت پول (AntPool) درخواست داده که هر یک مزرعه ماینینگ باید بیش از ۵ هزار دستگاه را میزبانی کند. این منطقه به دلیل نرخ ارزان قیمت برق (۵ سنت برای هر کیلو وات ساعت) جذاب می باشد.

بیت مین بزرگترین سازنده اسیک دنیا است و یک میلیون بیتکوین کش دارد. استخر ماینینگ BitcoinABC که برای بیت مین است این پنج شنبه یک آپگرید انجام می دهد. کالوین آیر و کریگ رایت از احتمال حمله ۵۱ درصد به بیتکوین کش خبر دادند. به نظر می رسد بیت مین تهدید آنها را جدی گرفته است.

این اقدام به این معنی است که نرخ هش بیت مین ۲ یا ۳ برابر بیشتر از میزان فعلی خواهد بود. نرخ هش فعلی این شرکت واضح نمی باشد. به عنوان مثال استخر ماینینگ Antpool بیت مین ۱۱.۴ درصد هش بیت کوین را دارد. استخر BTC.com تقریبا 20 درصد هش بیت کوین را دارد.

بیت مین مدعی شده است این استخرها، استخرهای ماینینگ واقعی می‌باشند و بیان می‌کند که هش ریت فعلی آنها تنها ۲۳۳۹.۲۱ پتاهش در ثانیه (PH/s) یا به عبارت دیگر حدود ۵ درصد شبکه بیت کوین است.

اگر این میزان دوبرابر شده و به ۱۰ درصد برسد، بیش از کل هش ریت فعلی بیتکوین کش خواهد شد که حدود ۸ درصد هش ریت شبکه را در اختیار دارد.

این موضوع بدان معنا است که این شرکت در حمله ۵۱ درصدی کالوین آیر یا هر شخص دیگری به آسانی دست بالاتر را گرفته و قوی تر ظاهر خواهد شد.

جیهان وو موسس بیت مین ظاهرا از سمت خود در هیئت مدیره این شرکت کناره گیری کرده است تا به هیئت سرپرستان بپیوندد.این موضوع می‌تواند با IPO یا آماده سازی فورک مرتبط باشد، در حالی که جیهان وو از بیان هرگونه اظهار نظری خودداری کرده است.

نظر شما در مورد این اقدام بیت مین چیست؟

منبع
trustnodes

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا