رمزارز در ایران

سوء استفاده سایت پلیس ناجا از بازدید کنندگان برای استخراج ارزهای دیجیتالی!

همانطور که استخراج ارزهای دیجیتالی بسیار رونق پیدا کرده است، راه های غیر اخلاقی استخراج ارزهای دیجیتالی نیز رایج شده است. متاسفانه شاهد بودیم که یک سایت ایرانی معروف هم از طریق راه های غیر اخلاقی شروع به سوء استفاده از بازدیدکنندگان خود کرده است.

در این روش غیر اخلاقی از قدرت پردازشی کامپیوتر یا لپتاپ بازدیدکنندگان بدون اینکه مطلع شوند برای استخراج ارزهای دیجیتالی بهره برداری می کنند. البته این شیوه در سایت های خارجی به وفور دیده می شد ولی امروز شاهد آن بودیم که سایت ایرانی راهور ۱۲۰ نیز از این شیوه استفاده می کند.

البته سایت هایی وجود دارند که در همان ابتدای بارگذاری به بازدیدکنندگان اعلام می کنند که از سیستم و قدرت پردازشی آن ها برای استخراج ارزهای دیجیتالی استفاده می کنند ولی تعداد سایت هایی که بدون اطلاع این کار را انجام می دهند خیلی زیاد هستند.

در گذشته هکرها با نفوذ به سایت های پر بازدید، یک سری کد جاوا اسکریپت در آن ها قرار می دادند ولی در حال حاضر مالکان سایت ها هم با قرار دادن کدهای جاوا اسکریپت در داخل وب سایت خود از سیستم بازدیدکنندگان سوء استفاده می کنند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید یک کد iframe در سایت راهور ۱۲۰ قرار داده شده است که اندازه طول و عرض آن را برابر با ۱ پیکسل قرار داده اند تا کاربر نتواند از وجود آن با خبر شود. کد iframe برای باز کردن یک آدرس وب دیگر در یک بلاگ استفاده می شود که در اینجا آدرس مربوط یک پلتفرم ماین داج کوین در داخل آن قرار داده شده است. در حال حاضر سایت راهور از بازدیدکنندگان خود برای استخراج ارز دیجیتالی داج کوین سوء استفاده می کند.

استخراج داج کوین از طریق بازدیدکنندگان

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در زمانی که در حال بازدید از صفحه مرتبط به استعلام خلافی در سایت راهور ۱۲۰ هستیم، میزان استفاده از CPU به ۸۸ درصد رسیده است که اگر برای مدت زمان زیادی به این گونه از آن کار کشیده شود، منجر به از کار افتادن و خرابی CPU شما خواهد شد.

استخراج ارز دیجیتال از طریق کاربران

coinpot.co سایتی است که امکان استخراج ارزهای دیجیتالی از طریق بازدیدکنندگان را فراهم می کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، شما می توانید با قرار دادن کدهای ارائه شده توسط این سایت در بلاگ خود، از طریق بازدیدکنندگان ارز دیجیتالی استخراج کنید.

استخراج داج کوین از طریق بازدیدکنندگان

توصیه می کنیم که اگر می خواهید از این روش استفاده کنید حتما بازدیدکنندگان خود را مطلع کنید. البته قابل به ذکر است که اگر شما از آنتی ویروس های قوی استفاده کنید جلوی فعالیت این اسکریپت گرفته می شود. برای جلوگیری از سوء استفاده این بلاگ ها شما می توانید از افزونه هایی که اسکریپت ها را غیر فعال می کنند مثل NoScript استفاده کنید. البته استفاده از مرورگر بریو هم می تواند راهکار خوبی برای جلوگیری از این سوء استفاده باشد. شما می توانید برای چک کردن میزان استفاده CPU کامپیوتر خود از Task manager استفاده کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا