مقالات عمومی

بلاکچین محدود به ارز دیجیتال نیست؛ خطوط هوایی ایر فرانس هم بلاکچینی شد!

ایر فرانس-KLM پنجمین شرکت بزرگ هواپیمایی در جهان، با شرکت مبتنی بر بلاک چین Winding Tree در زمینه رزرو پرواز و یافتن راه هایی برای کاهش هزینه های مسافران و همچنین افزایش سود آوری از طریق حذف واسطه ها، وارد مشارکت شده است.

این شرکت هواپیمایی امیدوار است که این مشارکت، کاهش یا حذف واسطه ها در فرآيند خرید، پیشنهادات پر منفعت تر و همچنین خدمات ارزان تر براي مسافران فراهم کند.

ایر فرانس KLM به خطوط هوایی دیگری که با Winding Tree مشارکت می کنند، اضافه شده است. این شرکت در حال حاضر دارای قراردادهایی با لوفتانزا، سوئیس ایر، ایر نیوزلند، ایرلاین اتریش، بروکسل و یورو وینگز است. خطوط هوایی به طور چشمگیری به فناوری های جدید علاقه نشان داده و از این طریق و تلاش روز افزون خواستار پیشی گرفتن از رقبای خود و سودآوری بیشتر هستند.

سونیا باریر، معاون اجرایی بخش استراتژی و نوآوری ایر فرانس KLM، اظهار داشت که این گروه مفتخر است که یکی از پیشگامان پذیرش این فناوری نوین در صنعت هوایی باشد. وی گفت:

 ما قصد داریم با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، مبادلات را در صنعت گردشگری برای مشتریان، شرکت ها و استارتاپ های خود متحول کنیم.

در اوایل امسال، شرکت هوایی لوفتانزا از آغاز شراکت خود با ابر شرکت نرم افزاری SAP در راه اندازی نوآوری بلاک چین خطوط هوایی خبر داد. لوفتانزا در راستای بهبود مسائل فنی پروازهای خود و همچنین ارائه خدمات بهتر به مشتریانش، بلاک چین را به عنوان بهترین راه حل و ابزار برای رسیدن به موفقیت های بزرگ انتخاب کرده است.

اپلیکیشن های کاربردی بلاک چین می توانند در بخش هایی مانند بهبود رزرو پروازها، احراز هویت در فرودگاه ها و همچنین ردیابی و تایید اسناد در میان تامین کنندگان این زنجیره، مورد استفاده قرار بگیرد.

 گلب تریتوس، مدیر بخش نوآوری لوفتانزا در همین راستا اظهار کرد، در حالی که سایر صنایع موارد کاربرد تکنولوژی بلاک چین را در حوزه فعالیت خود یافته اند، اما تاثیرات بلاک چین و موارد استفاده آن در حوزه هوایی هنوز قابل توجه نیست. اما او باور دارد که پتانسیل قابل توجهی در این صنعت برای استفاده از بلاک چین و دیگر شبکه های غیرمتمرکز وجود داشته است.

منبع
blockchaintechnology-news

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا