اخبار بلاکچیناخبار عمومی

رکود بازار ماینینگ؛ درآمد شرکت AMD نزدیک به صفر می‌شود!

AMD، یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه های کامپیوتری در جهان، به سمت درآمدی نزدیک به صفر از بخش کریپتو و بلاک چین می‌رود. درآمد شرکت AMD در اوایل امسال افزایش یافت، اما ممکن است به دلیل کاهش قیمتهای ارزهای دیجیتالی با کاهش مواجه شود.

شرکت دستگاه های پیشرفته میکرو (AMD)، یکی از تولیدکنندگان عمده تراشه های کامپیوتری، اخیرا اظهار داشت که در درجه اول به علت افزایش تقاضا برای کارت های گرافیکی مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتالی درآمد این شرکت از بخش کریپتو و بلاک چین، احتمالا در فصل سوم سال ۲۰۱۸ نزدیک به صفر خواهد بود. در حالی که درآمد AMD از صنعت کریپتو به شدت در اوایل سال افزایش یافت.

 مدیر عامل شرکت AMD لیسو سو با اشاره به این کاهشی که انتظار می‌رود، بیان کرد:

برای نیمه اول سال، تقریبا ۶٪ از درآمد ما از بلاک چین بود. برای فصل سوم سال، ما در حال برنامه ریزی بسیار کوچکی روی بلاک چین هستیم.

کاهش فروش کارت گرافیک شرکت AMD، که برای استخراج ارزهای مختلف دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد، می‌تواند تا حدودی به کاهش قابل توجهی در سرمایه گذاری بازار دیجیتالی منجر شود. بطور قابل توجهی، قیمت اکثر ارزهای دیجیتالی اخیرا شروع به افزایش دوباره کرده است، به عنوان مثال بیت کوین (BTC) در حال حاضر در بالاتر از ۸۱۰۰ $ معامله می‌شود. به طور قابل توجهی، پرچمدار ارزهای دیجیتالی در پایان ماه ژوئن به کمتر از ۶۰۰۰ دلار کاهش یافته و در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد از بالاترین قیمت آن که نزدیک به ۲۰،۰۰۰ دلار بود، کاهش داشته است.

با وجود انتظار کاهش، AMD افزود که درآمد حاصل از پردازنده های تازه طراحی شده Ryzen و مرکز بزرگ داده ها باید خسارت ها را تامین کند.

دویندر کومار، مدیر مالی (Chipmaker (CFO اشاره کرد که:

درآمد حاصل از کارتهای گرافیکی که به علت افت قیمت ارزهای بازار، پایین بود تقریبا توسط فروش مرکز داده های قوی تر جبران می شود.

کومار همچنین اشاره کرد که AMD در سال جاری چهل و چهار دسکتاپ و نوت بوک های مبتنی بر Ryzen را ارائه می‌دهد. او افزود که این شرکت انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ مجموع ۶۰ سیستم مبتنی بر Ryzen را راه اندازی کند تا بتواند تقاضای متداول مشتریان را رفع کند.

بانک سرمایه گذاری چند ملیتی UBS در ماه آوریل کاهش ارزش ارزهای دیجیتالی را هشدار داد و تاکید کرد که این اتفاق می‌تواند منجر به کاهش قابل ملاحظه درآمد AMD شود، حتی بیشتر از  شرکت تراشه سازی رقیب یعنی Nvidia .

 در ماه فوریه، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتالی به طور فزاینده ای کارت گرافیک های AMD و Nvidia را خریداری می‌کردند. در واقع، به دلیل تعداد زیادی سفارشات برای پردازنده های گرافیکی، خرده فروشان آنلاین به سرعت از سهام خارج شدند.

 

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا