اخبار اتریوم

کلاهبرداری ۳۸۸ هزار دلاری توسط یک برنامه اندرویدی!

اگر شما کاربر آندرویدی می‌باشید و به دنبال دانلود برنامه در حوزه ارز دیجیتال هستید، مراقب توسعه دهندگان برنامه های جعلی و بد نیت باشید که خود را به عنوان منابع مشروع و قانونی معرفی می کنند.

افراد شیاد با دروغ و فریبکاری در حوزه ارز دیجیتال سود می برند، به ویژه در میان افراد آماتور و غیرحرفه ای که به دنبال توکن های رایگان هستند. در یکی از این تلاش های فریبکارانه یک شرکت به وسیله نام معروف گوگل (Google Commerce Ltd) بیش از ۳۸۸ هزار دلار از کاربران خود بدست آورده است. این شرکت برنامه اندرویدی خود را با قیمت ۳۸۸ دلار به فروش می‌ رساند در حالی که ادعا می کرد در عوض به افراد ۱ توکن اتریوم ارائه می دهد. کاربران نیز عکسی از توکن اتریوم دریافت می‌کردند.

scam app اپلیکیشن کلاهبرداری

بیش از ۱۰۰ نفر این برنامه را از آخرین تاریخ آپدیت آن یعنی ۱۴ آگوست ۲۰۱۷ در فروشگاه گوگل پلی دانلود کرده اند. ظاهرا گوگل کامرس ال تی دی یک کلاهبرداری بوده است و حتی پس از سوء استفاده از سیستم نیز برای مدت طولانی شناسایی نشده است. تنها پس از اینکه اخبار آن همه گیر شد، پلی استور این برنامه را حذف کرد.

ظاهرا گوگل پلی پروتکت (Google Play Protect)، که یک برنامه موجود در سیستم اندروید برای محافظت در برابر بدافزارها می‌باشد، در شناسایی برنامه ای که نه شبیه ساز است و نه به دنبال کسب اجازه ورود از طرف کاربران می‌باشد با شکست مواجه شده است. نقطه آغازین حمله هنگامی رخ داد که کاربران تصمیم گرفتند با رضایت کامل هزینه خرید یک برنامه جعلی اتریوم را پرداخت کنند. جالب اینجاست که تمام این مدت، فروشگاه گوگل پلی استور باید پرداخت های گوگل کامرس را دریافت کرده باشد.

این موضوع کاربران اندروید را در خصوص عدم توانایی گوگل برای جلوگیری از وارد شدن چنین برنامه هایی به فهرست برنامه های پلی استور با شک و شبهه مواجه می‌کند. این غول تکنولوژی در حال حاضر بخشی از این مشکل را با ممنوعیت برنامه های ماینینگ (استخراج) ارز دیجیتال حل کرده است. طبق گزارشات برنامه ماینینگی به اسم JSEcoin از اقدامات محافظتی گوگل عبور کرد و به پلی استور راه یافت.

اگر ارزهای دیجیتال را از این آمار جدا بدانیم، گوگل سختگیری های را با حذف بیش از ۷۰ هزار برنامه در سال ۲۰۱۷ نشان داده است که افزایش ۷۰ درصدی در بررسی های دقیق خود به وجود آورده است. بیشتر برنامه های ممنوع شده دارای محتوای نامناسب بوده است.

کلاهبرداران ارز دیجیتال از طریق تلفن های همراه به کار خود ادامه می‌دهند

کلاهبرداران اینترنتی همواره به دنبال قربانیان هستند تا تمام کوین های مجازی آنها را بدست آورند. طی سال های اخیر، گوگل پلی برنامه هایی را کشف کرده است که کیف پول های ارز دیجیتال و اکسچنج های معروف را جعل می‌کنند و هم چنین برنامه هایی که مستقیما بدافزارهایی را نصب می‌کنند تا تلفن های همراه قربانیان تبدیل به آزمایشگاه مخفی ماینینگ ارز دیجیتال این کلاهبرداران شود.

مشکل اینجاست که این برنامه ها پس از حذف شدن از پلی استور به شیوه دیگر باز میگردند. به این دلیل دیدن یک برنامه جعلی اتریوم لیست شده در پلی استور جای تعجب ندارد.

پیشنهاد ما به شما این است که تا زمانیکه از اپلیکیشنی که در این حوزه فعالیت می‌کند مطمئن نشدید، از آن استفاده نکنید و حتما از آشنایان این حوزه اطلاعات کافی را به دست آورید.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
4 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا