اخبار اتریوماخبار بلاکچین

فروش ۱.۳۵ میلیارد دلار سهام دولتی با استفاده از بلاک چین اتریوم!

دولت اتریش برای مزایده ۱.۳۵ میلیارد دلار سهام دولتی در دوم اکتبر سال جاری از بلاک چین عمومی اتریوم استفاده خواهد کرد. این یکی دیگر از مواردی است که نشان می دهد فناوری بلاک چین راهکارهای خود را در زندگی عمومی پیدا کرده است.

کلاین زایتونگ خبر داد که OeKB به طور موثر مزایده ها را اجرا خواهد کرد و بر بلاک چین و صحت عملکرد آن نظارت می کند. سپس بانک از طرف دولت اتریش سهام را عرضه خواهد کرد. استونی، دبی، روسیه و استرالیا همگی فناوری بلاک چین را در سطح دولتی پذیرفته اند، اما دولت اتریش با احتیاط بیشتری این کار را انجام می‌دهد. دولت اتریش پس از سرمایه گذاری در مطالعات فناوری مالی و یک هیأت از کارشناسان و کارمندان دولتی، مجاب به استفاده از فناوری بلاک چین شد. برگزاری مزایده این سهام دولتی گامی کوچک به سوی مقصد نهایی است.

هارتویگ لوگر، وزیر اقتصاد اتریش، گفت:

پس از راه اندازی شورای مشورتی فناوری مالی (فین‌تک) در وزارت دارایی، ما در حال توسعه استراتژی هستیم تا اتریش از این پیشرفت های فناوری به بهترین شکل ممکن بهره مند شود.

براساس گزارش بانک برگزار کننده این مزایده، تکنولوژی بلاک چین برای اولین بار در مزایده سهام دولتی اتریش استفاده می شود. استفاده از بلاک چین شفافیت را افزایش می دهد، به وسیله آن خریداران به سرعت از مزایده و روند آن مطلع می شوند و هزینه های جانبی سهام دولتی بسیار کاهش می یابد.

مارکوس استیکس، مدیر عامل خزانه داری اتریش، گفت:

این افزایش امنیت منجر به دستیابی به سطح بالایی از اعتماد در فرآیند مزایده سهام دولتی اتریش و استحکام موضع خوب دولت اتریش در بازار می‌شود، که این امر به طور غیرمستقیم ظرفیت مقرون به صرفه شدن هزینه ها را در پی داشته است.

بلاک چین پا را از صدور سهام دولتی فراتر نمی‌گذارد و سایر امور وظیفه مسئولین بانکی است. اما شکی نیست که بلاک چین در حال رواج بیشتری است و از آنچه که در ابتدا برای ارز دیجیتال در نظر گرفته شده بود، کار با آن آسانتر می‌شود.

حتی اگر ارزهای دیجیتال مسیر خود را از آن جدا کنند، فناوری بلاک چین می تواند به موفقیت خود ادامه دهد. البته این امر بعید به نظر می‌رسد اما مسئله ای که مشخص است این می باشد که فناوری بلاک‌ چین این مسیر را بدون کمک کسی و به تنهایی طی کرده و خود را از ارزهای دیجیتال جدا و مستقل می‌کند.

آیا بلاک چین کاربردهای بیشتری در امور بانکی خواهد داشت؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع
cryptobriefing

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا