اخبار آلتکویناطلاعیه صرافی

آذربایجان از سود ارزهای دیجیتال، مالیات دریافت می‌کند

وزارت دارایی و مالیات آذربایجان اعلام کرد که در این کشور به درآمد حاصل از معاملات ارز رمزنگاری شده، مالیات تعلق می‌گیرد. در دومین مجمع دارایی و سرمایه گذاری در باکو، Nijat Imanov از وزارت دارایی و مالیات کشور آذربایجان اعلام کرد که از معیارهای جدیدی برای محاسبه مالیات ارزهای دیجیتال در آذربایجان استفاده خواهند کرد. وی اظهار داشت:

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

این به عنوان مالیات سود برای اشخاص حقوقی و مالیات بردرآمد برای اشخاص حقیقی تعریف شده است. اگر کسی ارز رمزنگاری شده خریداری کرد و پس از افزایش قیمت آن را فروخت، این مقدار به عنوان درآمد وی ثبت می‌شود و به آن مالیات تعلق می‌گیرد.

خبرگزاری ترند (Trend) اعلام کرده است که بازار ارزهای رمزنگاری شده بین ماه‌ می تا دسامبر ۲۰۱۷، رشد قابل ملاحظه ای را داشته است.

مالیات آذربایجان

مبادلات ارز رمزنگاری به ارز رمزنگاری و ارز رمزنگاری به ارز رایج و همچنین استخراج این ارزها، در بسیاری از کشورها به عنوان رویدادهای مالیاتی شناخته می‌شود و قوانین مالیاتی درآمد یا سود (به عنوان سود سرمایه) به آنها تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال، فرانسه اخیرا اغلب موارد تجارت ارزهای رمزنگاری را – به استثنای استخراج و تجارت در مقیاس صنعتی – در معرض قوانین سود سرمایه با نرخ ثابت مالیات ۱۹ درصد، قرار داده است. این درحالی است که مالیات بر درآمد می‌تواند تا ۴۵ درصد متغیر باشد.

اداره مالیات آمریکا IRS ، ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان مال و خرید، فروش، تجارت و استخراج این ارزها به عنوان رویداد مالیاتی در نظر می‌گیرد. درحال حاضر این اداره به دلیل نگرانی‌های بسیار در رابطه با پرونده مالیاتی مبادله‌گرهای بازار ارزهای رمزنگاری شده، برای بدست آوردن اطلاعات این افراد به صرافی بزرگ آمریکایی Coinbase نیاز دارد.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا