اخبار بلاکچیناخبار عمومی

سامسونگ با بلاک چین، سیستم بانکداری کره جنوبی را متحول می‌کند

سامسونگ توسط بخش  فناوری اطلاعات خود به نام سامسونگ SDS ، از پلتفرم مبتنی بر بلاک چین با نام بنک ساین (BankSign) پرده برداری کرده است. این پلتفرم به مردم اجازه می دهد تا تراکنش ها را در بانک های مختلف به راحتی انجام دهند.

بانک فدریشن کره (KFB) بنک ساین را در ماه ژوئن راه اندازی کرده است تا بانک های خرده فروشی داخلی و محلی بتوانند سیستم های تایید خود را با دیجیتال سازی بانکداری آنلاین و گوشی های همراه ایمن سازند.

این پلتفرم به مشتریان اجازه می دهد تا تراکنش ها را با استفاده از سیستم بانکداری گوشی همراه در بانک های مختلف انجام دهند. کاربر می تواند تراکنش ها را در بانک های مختلف تنها با یک گواهی بانک انجام دهد.

گواهی های چند منظوره

از آنجایی که فناوری بلاک چین آسیب پذیری های تغییرات و جعل اسناد را به حداقل می رساند، گواهی ها می توانند توسط بنک ساین با روش های مختلف از جمله اثر انگشت، رمز عبور و الگوها انجام شوند.

سامسونگ SDS در بیانیه خود خاطر نشان کرد که شبکه اشتراک گذاری داده های این پلتفرم و اتصال به سیستم های بانکی ایمن را تضمین می کنند. علاوه بر این، گواهی ها می توانند تا سه سال از طریق شبکه اشتراک گذاری معتبر باشند.

سامسونگ در سال ۲۰۱۵ برای توسعه فناوری بلاک چین بخشی را به وجود آورد و سپس در سال ۲۰۱۷ نکسلجر (Nexledger) را به عنوان پلتفرم کسب و کار بلاک چین معرفی کرد. این شرکت بیان کرد بنک ساین کاربردهای اولیه فناوری بلاک چین و خدمات بانکداری خود را ارائه می‌دهد.

سامسونگ قصد دارد تا به گسترش انتقالات دیجیتالی خود ادامه دهد و انتظار دارد که وارد رقابت با موسسات مالی شود. KFB بیان کرد که بنک ساین اولین پروژه ای است که در آن جامعه بانکی محلی با استفاده از فناوری بلاک چین توسعه می یابد.

افزایش امنیت برای بانک ها

علاوه بر بنک ساین، بانک های کره از سیستم امنیتی ۲۰ ساله که ناکارامد بود استفاده می کردند. از آن زمان، دولت کره سیاست “امضای دیجیتالی” را تغییر داد که در حال حاضر لازم است موسسات داخلی و محلی از یک سیستم گواهی عمومی استفاده کنند.

سامسونگ، SDS را در آوریل 2017 به همراه راهکار احراز هویت بیومتریک با نام نکس ساین راه اندازی کرد، نکس ساین به مشتریان اجازه می دهد تا به خدماتی که از شناسه ID مجزا و منحصر به فرد استفاده میکنند دسترسی داشته باشند.

در حالی که نکس ساین و بنک ساین به هم مرتبط نیستد، سامسونگ در ماه اکتبر 2016، فناوری نکسلجر را با سامسونگ کارت شرکت کارت اعتباری خود را آزمایش کرد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا