اخبار آلتکوین

نبرد خرس‌ها و گاوها روی ۷۰۰۰ دلار؛ قیمت بیت کوین به کدام سمت خواهد رفت؟

قیمت بیت کوین همچنان در حال کاهش می باشد و در هفته گذشته تقریبا حدود ۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است، دو مدل اقتصادسنجی پیش بینی کرده اند که آینده بسیار روشن و یا شرایط سختی پیش رو خواهد بود.

پانوس موردوکاتاس – استاد اقتصاد در دانشگاه کلمبیا – و یکی از دانش آموزان او، به مدل های اقتصادسنجی برای پیش بینی قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان در سال ۲۰۲۰ پرداخته اند. این دو مدل استفاده شده، دو نتیجه کاملا متفاوت را نشان می‌دهد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بازار گاوی (صعودی)

بر اساس مدل آدام هی، بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به قیمت ۵۵,۹۳۱.۶۰ دلار خواهد رسید. پیش بینی های بازار صعودی (گاوی) بر اساس عرضه ارز دیجیتال بدست آمده است. از آنجایی که تعداد بیت کوین های ماین شده روز به روز به ۲۱ میلیون نزدیک می شود، انتظار می رود که ماینینگ (استخراج) با سرعت کمتری رشد کند. این پیش بینی مطابقتی با پیش بینی معروف جان مک آفی در مورد قیمت بیت کوین ندارد. وی پیش بینی کرد تا سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار می رسد.

در حال حاضر کمتر از ۴ میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است. جایزه ماینرهای موفق بیت کوین در سال ۲۰۲۰ از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ واحد خواهد رسید، مگر اینکه تغییرات غیرمنتظره و غیرعادی در هش ریت رخ دهد.

کمبود ارز دیجیتال در جهان باعث جذابتر شدن آن می شود و این همان چیزی است که این مدل اقتصاد سنجی بر پایه آن استوار است.

بازار خرسی (نزولی)

طبق مقاله اسپنسر ویتلی، که به طور گسترده بر اساس قانون متکالف (Metcalfe) است، پیش بینی های بازار نزولی (خرسی) نیز وجود دارد. استاد دانشگاه زوریخ می گوید کل ارزش بازار بیت کوین که در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار است، به ۴۱ میلیارد دلار می رسد. نویسندگان این مقاله پیشبینی کردند که نوسانات شدیدی در قیمت بیت کوین به عنوان نخستین و مهمترین ارز دیجیتالی اتفاق خواهد افتاد:

تجزیه و تحلیل ما یک قیمت قابل توجه برای بیت کوین نشان می دهد که بی سابقه نیست. هم چنین بیان می‌کند که قیمت بیت کوین در ماه های آتی با نوسان همراه خواهد بود.

در حالی که نوسانات زیاد یکی از ضعف های اصلی بیت کوین به شمار می رود، آرتور هایس – مدیر عامل و موسس اکسچنج ارز دیجیتال بیتمکس- می‌گوید که کیفیت بیشتری مورد نیاز است. وی در این رابطه بیان کرد:

شما می خواهید نوسانات به حدی باشد که قیمت بیت کوین تا ۵۰ هزار، ۱۰۰ هزار، یک میلیون دلار و هرچه بیشتر بالا رود.

در حالی که بیت کوین همچنان در حال نزول می باشد، بورس بین قاره ای ICE در حال همکاری با استارباکس و مایکروسافت برای ایجاد یک پلتفرم دارایی دیجیتال با نام Bakkt می باشد. به نظر برایان کلی – مفسر محبوب ارز دیجیتال و بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری BKCM LLC – این امر باعث می شود که تایید ETF بیت کوین بسیار آسانتر شود و این “بزرگترین اخبار سال بیت کوین” را می باشد.

به نظر شما قیمت بیت کوین در سال 2020 چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا