اخبار اتریوماخبار عمومیاطلاعیه صرافی

مدیر عامل بایننس، پاسخ ویتالیک (خالق اتریوم) را داد!

در کنفرانس بلاک چین در Zug در سال جاری، ویتالیک بوترین با لحنی غیر رسمی اعلام کرد :

شخصا امیدوارم اکسچینج های متمرکز تا جایی که ممکن است در آتش جهنم بسوزند

که این اظهار نظر به سرعت به تیتر اول خبرگذاری ها تبدیل و با واکنشهای فراوانی مواجه شد. ژائو مدیر عامل صرافی بایننس یکی از مهمترین کسانی بود که به نظریه ویتالیک واکنشی جدی نشان داد. او بیان کرد که:

من خود طرفدار بلاک چین، تمرکز زدایی و آزادی هستم. اما هرگز آرزو نکرده ام که در آتش جهنم بسوزند. این حرف خوبی برای گفتن نیست. حتی اگر ویتالیک گفته باشد. من گمان می کنم منظورش این بوده است که از سیستم های متمرکز بیزار است که امری ساده و قابل پذیرش است.

همچنین او اذعان داشت که:

بیایید آرزوی نکنیم تا دیگران در آتش بسوزند. بیایید قلبی بزرگتر داشته باشیم و سپاس گذار باشیم که تمامی ما اعضای یک پیکره هستیم

چنین واکنشی برای دیگر کاربران و همچنین دست اندرکاران ارزهای دیجیتالی فرصت بحث و گفتگو پیرامون مزایا و معایب سیستم های متمرکز و غیر متمرکز بیابند. ژائو به صورت گسترده تر بیان داشت که:

خالی از ارزش نیست که قدمی به عقب برداریم و سیستم های غیر متمرکز را مورد بررسی قرار دهیم تا به شایستگی و عملکرد آن فایق آییم نه اینکه آن را به عنوان یک وحی منزل پذیرفته و به خود این اجازه را بدهیم تا دیگر سیستم ها را مورد اهانت و تمسخر قرار دهیم.

در ادامه بیاناتش او اظهار داشت که:

تمرکز زدایی تنها یه ابزار است نه یک هدف و هدف اصلی افزایش آزادی و قدرت انتخاب کاربران است. بگذاریم مرد آنچه را که مایل هستند انتخاب کنند.

همچنین از بیانات او چنین برداشت می شود که تمرکز زدایی قطعی وجود ندارد. زیرا که خود این پروژه ها به صورت متمرکز هدایت می شوند. از منظر ژائو، ویتالیک از قدرت بالاتری نسبت به دیگران در این صنعت برخوردار است. قدرتی که یک پادشاه در سرزمینی داراست.  این امر باعث می شود برخلاف نظریات ویتالیک بوترین، گروه مشاوران این نهاد تجاری سرنوشت دیگران را تعیین کنند. تمامی اینها نکات خوبی است که نشانگر تاریخ اتریوم و تلاش هسته اصلی تیم برای تمرکززدایی است.

 

منبع
finder

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا