اخبار بلاکچیناطلاعیه صرافی

صرافی بایننس به دنبال تایید هویت مشتری به روشی جدید!

شرکت تحقیقاتی و ارائه دهنده خدمات کریپتویی چین السیس (Chainalysis) در تاریخ ۱۷ اکتبر همکاری خود با صرافی بایننس را به منظور بهبود تشخیص تراکنش های مشکوک اعلام کرد.

در حال حاضر بایننس که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است و به گسترش خود در بازارهای مختلف بین المللی ادامه می‌دهد، نیاز به شناخت و رعایت قوانین ضدپولشویی (AML) و تایید هویت مشتری (KYC) در هر منطقه و کشوری را حس می کند.

چین السیس مدعی است که با استفاده از نظارت همزمان به منظور پیگیری مبدا هر تراکنش ایجاد شده بر بستر پلتفرم بایننس، فرآیند تشخیص تراکنش های مشکوک را تسهیل می‌بخشد. این راهکار که به تایید صحت تراکنش ها (KYT) معروف است در ماه آوریل عرضه شد.

جاناتان لوین موسس و مدیر عامل اجرایی چین السیس در مصاحبه با نشریات افزود:

کسب و کارهای ارز دیجیتال در هر شکل و اندازه با یک چالش اصلی مواجه اند، و آن چالش کسب اعتماد قانون گذاران، سازمان ها و موسسات مالی و کاربران است. ما انتظار داریم که صرافی های بسیار زیادی برای ایجاد برنامه های مطابق با AML دنباله روی بایننس باشند تا نظر مثبت قانون گذاران جهانی و اعتماد سازمان های مهم و بزرگ مالی را جلب کنند.

در سال ۲۰۱۸ شاهد پیدایش پلتفرم های صرافی مشهوری نظیر اکوسیستم P2P لوکال بیتکوین بودیم که معیارها و اقدامات نظارتی جدیدی معرفی کردند، البته بعضی از آن ها با دیدگاه کاربران در خصوص ناشناس بودن در تضاد بوده است. در ماه سپتامبر، صرافی کریپتوی شیپ‌شیفت (ShapeShift) برنامه عضویتی معرفی کرد که به تدریج برای کاربران عضویت در این برنامه اجباری شد و دسترسی به اصلی ترین اطلاعات شخصی را نیاز داشت.

بایننس با توضیح اجرای قوانین KYC و AML اذعان داشت که چنین اقداماتی برای گسترش بیشتر ضروری است. وی ژو مدیر ارشد بخش مالی بایننس گفت:

نگرش و چشم انداز ما ارائه زیرساخت برای اکوسیستم بلاک چین و افزایش آزادی عمل جهانی پول در عین رعایت برنامه های قانون گذاری در کشورهای مورد نظر می‌باشد.

نظر شما چیست؟ آیا راهکارهای KYC و AML تبادل ارزهای دیجیتال را امن تر می کند؟

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا