اخبار آلتکویناخبار بیت کوین

نیمی از حجم بازار ارز دیجیتال در سلطه بیت کوین!

بیت کوین پادشاه بازار ارز دیجیتال در سلطه خود باقی مانده است. بیت کوین که هفته پیش با افزایش قیمت خود سرمایه گذاران را بهت زده کرد، این روند را امروز هم ادامه داد. این ارز دیجیتال پس از اینکه مقاومت در برابر قیمت ۷ هزار دلار را شکست اکنون با قیمت ۸۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

قابل توجه است در حالی که افزایش قیمت بیت کوین باعث خوشحالی سرمایه داران می‌شود، بیت کوین ۴۷.۴% بازار را در اختیار گرفته است. شرایط حال حاضر بیت کوین بسیار متفاوت از آن چیزی است که طی ماه های قبل در سال ۲۰۱۸ شاهد بودیم. در آن دوره، بیت کوین در تلاش برای حفظ سهم ۴۰ درصدی بازار بوده است اما در حال حاضر این ارز دیجیتال بیش از ۴۷% سهم بازار را در مارکت کپ دارد.

به نظر می‌رسد بازار با شرایطی مواجه شده است که نقدینگی بسیار زیادی به سمت بیت کوین جاری شده است، زیرا این کوین بیشترین سهم خود از بازار را نسبت به کل سال دارد. حتی با کاهش سلطه در بازار طی ماه دسامبر، بیت کوین در تلاش بوده است که بیش از ۷۰ درصد سهم گذشته خود را دوباره به دست آورد. به نظر می‌رسد برای بیت کوین مسیر به دست آوردن ۵۰ درصد از بازار هموار می‌باشد.

این آمار نشان می‌دهد که دیگر توکن ها برای توزیع تنها ۵۳% سرمایه بازار را در دست دارند. اتریوم (اتر) بعد از بیت کوین بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد اما هنوز هم پشت سر بیت کوین قرار دارد.

اتریوم ۱۶.۱۰% بازار را در اختیار دارد و سهم آن ۳۰% کمتر از بیت کوین می‌باشد. توکن XRP در جایگاه سوم بازار قرار دارد. سهم XRP نسبت به اتریوم خیلی کمتر می‌باشد و حدود ۶.۱% است. شایان ذکر است که بیش از ۶۹% بازار در اختیار این سه کوین قرار دارد.

صاحب نظران می‌گویند که این نکته باعث تثبیت بازار می‌شود. یایروس گرموند یکی از تحلیلگران بازار بیان کرد:

تصاحب بازار توسط بیت کوین نشان می‌دهد که بازار به ثبات رسیده است. پول از آلتکوین ها و سایر سرمایه گذاری های نامناسب به سمت بیت کوین جاری شده است. این ارز به روند افزایش قیمت خود برگشته و توجه زیادی به خود جلب کرده است. عوامل دیگری نظیر سرمایه گذارهای سازمانی نیز ممکن است در این افزایش دخیل باشند.

الیاس یامی یکی از تحلیلگران و‌ مشتاقان ارز دیجیتال اذعان کرد:

قانونگذاری مخصوصا درمورد بیت کوین به مرور در حال دستیابی می‌باشد. اغلب سرمایه گذارهای سازمانی با استفاده از بیت کوین و به دلیل دسترسی آسان و نقدینگی شگفت انگیز آن، در حال ورود به این بازار می‌باشند. صحبت از صندوق ETF بیت کوین یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین می‌باشد. هم اکنون بیت کوین به عنوان یکی از امن ترین سرمایه گذاری های موجود برای سرمایه گذارهای سازمانی شناخته می‌شود.

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا